Na měřený úsek upozorňuje řidiče značka. Ilustrační snímek

Na měřený úsek upozorňuje řidiče značka. Ilustrační snímek | foto: Daniel Beran, MAFRA

Za dva týdny už 250 pokut. Nové kamery v Plzni hlídají rychlé řidiče

  • 92
V průměru dvacet hodně rychlých řidičů denně zaznamenávají kamery v prvním takto měřeném úseku v Plzni. Na výpadovce směrem na Plasy začalo měření 27. července, po roce a půl odkladů.

Na měřený 600 metrů dlouhý úsek na výpadovce z centra Plzně směrem na Plasy a Most upozorňují řidiče cedule vedle silnice. Nad silnicí jsou radary, na vozovce přes jízdní pruhy bílé čáry znamenající začátek a konec sledovaného úseku, ve kterém je navíc semafory řízená křižovatka.

Někteří šoféři si stále ještě myslí, že radary nefungují.

„Od 27. července, kdy bylo měření spuštěné, do pondělí 10. srpna radary zaznamenaly 247 přestupků,“ uvedla mluvčí plzeňské městské policie Jana Pužmanová. V některých dnech kamery zachytí až 30 rychlých aut

Aplikace dokonce pohlídá, zda příliš rychlý řidič zaplatil v termínu vyměřenou pokutu nebo zda se má jeho případ předat k dalšímu řízení, v krajním případě až k jejímu vymáhání.

„Naším cílem bylo od počátku dosáhnout toho, aby byl proces automatizovaný. Od vyfocení přestupku až po vyhotovení oznámení a výzvy k řešení. Tím, jak je to složité a zasahuje do několika aplikací, které město provozuje, trvala příprava delší dobu. Do budoucna budeme tento systém instalovat i na další místa ve městě,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký při ostrém spouštění radarů. Oproti původním plánům to bylo o rok a půl později. .

Úsek pro měření vybrala jako rizikový policie

Ještě před zahájením měření říkal Marek Šilhan z městské policie, že cílem měření není vybrat co nejvíce peněz na pokutách.

„Prioritou je bezpečnost. Proto předem veřejnosti oznámíme spuštění měření a u silnice budou i upozorňující značky na měření,“ uvedl začátkem července Šilhan.

Kamery snímají asi šest set metrů dlouhý úsek víceproudové silnice v Plzni-Bolevci. Konkrétně jde o oblast od křižovatky Plaské a Studentské ulice, kde je začátek měřeného úseku, k tramvajové zastávce za světelnou křižovatkou s Okounovou ulicí. V úseku je maximálně povolená padesátka. Plaskou třídu jako rizikový úsek vybrala policie.