Z Dolanského mostu zbylo jen torzo, kompletně opravený bude v listopadu

  9:43aktualizováno  9:43
Pouze mostní oblouky a několik betonových vzpěr zbylo po Dolanském mostu mezi Chrástem a Dolany na Plzeňsku. Jeho kompletní rekonstrukce, která odstartovala v květnu, zatím pokračuje podle harmonogramu. Hotovo by mělo být v listopadu. Nový most bude sedm metrů široký.

Kompletní rekonstrukce Dolanského mostu přes řeku Berounku potrvá do listopadu. (13. 7. 2018) | foto: Jan Daněk, MAFRA

Most byl uzavřen na konci května a za pět týdnů dělníci odbourali mostovku i se silnicí. V současnosti budují lešení u prvního z dvojice oblouků a připravují konstrukci pro vybetonování nové mostovky.

Jiří Velíšek pověřený řízením Správy a údržby silnic Plzeňského kraje řekl, že práce zatím postupují podle připraveného harmonogramu.

„Žádné nečekané překvapení, že by někde bylo větší poškození, než mělo být, na mostě nebylo. Vše se u prvního z oblouků už připravuje pro betonáž, armuje se, chystá se bednění,“ uvedl Jiří Velíšek.

Fotogalerie

Uzavření mostu od 24. května letošního roku pro řidiče znamená, že když chtějí jet z Dolan do tři kilometry vzdáleného Chrástu, po objížďce přes Plzeň nebo přívoz v Darové najedou přes dvacet kilometrů.

V dopravních špičkách se tak při cestě přes Plzeň ještě prodloužily kolony na Bílé Hoře nebo v Jateční ulici. Nárůst dopravy zaznamenali i lidé ve Zruči-Senci, kudy oficiální objížďka vede.

„Samozřejmě jsme poznali, že na Plzeňské přibylo aut, po Třemošenské jich nyní jezdí méně. Jak to bývá, někdo je spokojený, někdo nadává. Policie se celkem snaží být vidět,“ popsal starosta Zruče-Sence Miroslav Král.

Starosta Chrástu Ladislav Bohuslav řekl, že provoz v Chrástu se příliš nezměnil. „Ubylo aut na silnici k Dolanskému mostu, ke kterému samozřejmě jezdí víc aut stavebních firem, když vozí potřebné věci na stavbu,“ popsal starosta.

Podle něj uzavření mostu hlavně pocítili živnostníci v Chrástu, protože jim ubyli zákazníci, kteří přes Dolanský most jezdili do Chrástu.

Kousek od Dolanského mostu je vyhlášené vodácké tábořiště. K němu vodáci po silnici od Chrástu bez problémů dojedou, protože ze silnice odbočují ještě před uzavřeným mostem.

Dolanský most

  • práce na kompletní rekonstrukci mostu z roku 1928 začaly v květnu
  • průjezdný má být v listopadu
  • nová silnice na něm bude široká sedm metrů
  • na most se vejde i chodník
  • oprava bude stát 45 milionů korun 

„Zavřený most je komplikací hlavně pro nás, protože dojíždíme z obce na druhém břehu. Když jedeme přes Plzeň ve správný čas, a nezůstaneme v koloně, dojedeme sem za dvacet minut. Když nás zastaví kolona, cesta trvá i hodinu,“ povzdechl si František Bock z vodáckého tábořiště.

U tábořiště se dá řeka bez problémů z jednoho břehu na druhý přebrodit nebo přejet na loďce. Jenže když je chladné ráno, přebrodit řeku se nikomu příliš nechce. Většina vodáků, kteří začínají splouvání Berounky u Dolanského mostu, přijíždí po silnici s loděmi od Chrástu.

Vodáci ze severního Plzeňska teď vyjíždějí z druhého břehu. Dělníci se podle Bocka ale na mostě činí. „Makají v sobotu, v neděli i ve svátek. Je vidět, že se práce posouvají, to je pozitivní věc,“ řekl Bock, který má most na očích každý den.

Stavbaři opravu devadesát let starého mostu nemohli dělat při zachování aspoň částečného provozu, protože museli kompletně zbourat celou horní část železobetonového mostu. Až budou stavbaři most dokončovat, dostanou nový povrch i krátké navazující úseky silnice na obou stranách mostu.

Dolanský most se uzavírá pro veškerou dopravu (22. května 2018)

Autor:

Nejčtenější

VIDEO: Nejdelším železničním tunelem v zemi už jezdí vlaky s cestujícími

První vlak s cestujícími, který projel nejdelším železničním tunelem v České...

Nejdelší železniční tunel v České republice začíná sloužit veřejnosti na třetím železničním koridoru z Plzně do Prahy....

Nová varianta pro Plekance. Zájem má Plzeň, potvrdil manažer Vlasák

Plekanec: O medaili se nikdo nebaví, vážíme si podpory diváků

O hokejistu Tomáše Plekance usiluje další klub z české extraligy - Plzeň. Pro iDNES.cz to potvrdil sportovní manažer...

Zemřel šumavský podnikatel Talián. Stavěl hotely a přátelil se se Zemanem

František Talián na snímku z roku 2010, kdy se jako člen občanského sdružení...

Ve věku 70 let zemřel minulou středu vystudovaný právník František Talián, kterému přátelé přezdívali král Šumavy. Po...

Čisto na kolejích. V nejdelším tunelu nebude možné používat staré toalety

Prohlídka nejdelšího železničního tunelu v ČR u Plzně. (21. 9. 2018)

Už tento pátek se naplno rozjede provoz více než čtyřkilometrového železničního tunelu Ejpovice - nejdelšího v Česku....

Logističtí géniové. Při biatlonu budou Emmonsovi „střílet“ i proti sobě

Matthew a Kateřina Emmons na střelnici v Plzni-Lobzích.

Starají se o čtyři děti, mají pracovní úvazky na střelnici v Plzni a navrch teď oba pomáhají biatlonovým reprezentacím,...

Další z rubriky

Bylo nám jedno, jestli je venku den, nebo noc, říká šéf ražby tunelu

Šéfem ražby nejdelšího železničního tunelu v ČR z Kyšic do Plzně je Štefan Ivor.

Tento týden začaly jezdit vlaky novým železničním tunelem u Plzně, který je nejdelší svého druhu v Česku. Ražbu obou...

Skiareál na Špičáku investoval do zasněžování, cena jízdenek stoupla

Na šumavském Špičáku začala zimní sezona. (7. ledna 2016)

Šumavský lyžařský areál Špičák investoval zhruba deset milionů korun do modernizace střediska. Šlo především o...

Myslivec postřelený kolegou na honu na Tachovsku zemřel v nemocnici

Lovci přijeli z celého Rakouska, jeden prý byl až z kraje nedaleko Dolomit.

Tragicky skončil hon myslivců na Tachovsku u obce Sulislav. V sobotu odpoledne jeden myslivec postřelil dalšího....

Najdete na iDNES.cz