Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé mají problém skousnout právo volby, říká porodní asistentka

Podporuji přirozené porody a nízkorizikové ženy v jejich volbě místa porodu, řekla v rozhovoru pro MF DNES porodní asistentka Kateřina Brodská. Právě ona byla v kontaktu s Plzeňankou, která nedávno porodila doma, a pak odmítla vzít dítě s sebou do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28e18n93d42u80l31a 68S36z43l20a52u91e79r15o15v69á 7622136777488

Co to je za hloupé otázky??

"Když žena přijde domů po 12 hodinách od porodu a manžel řekne, že chce něco k obědu, těžko čekat, že k nějaké rekonvalescenci dojde."

Zdroj:http://plzen.idnes.cz/domaci-porod-porodni-asistentka-zachranna-sluzba-f7v-/plzen-zpravy.aspx?c=A170105_104900_plzen-zpravy_pp

0/0
17.1.2017 15:40

D77a98n77i62e75l 26A67l37t36m93a42n 3137686478

To tedy ne, protože vy nebo já můžeme jet na zelenou a následky poneseme taky. V tomto případě to není jenom volba ženy, ale také otce a také toho dítěte. Jaký druh matky je ochotný hrát vabank o život nebo zdraví dítěte kvůli svému pohodlí a příjemnému prostředí na porod?

+1/0
12.1.2017 15:52

V80e23n51d91u24l55a 56S21z32l83a89u75e42r86o70v93á 7372216167108

Nejspíš ten druh matky, která ví, že příjemné prostředí na porod je v zájmu dítěte? (Méně rizikový porod)

0/−1
17.1.2017 15:41

T23o29m40á41š 66J64a63n40e98č49k76a 4491325426330

"Trvalo hodinu, než jsem se pobalila a sedla do auta." To se balila na dovolenou?

+2/0
10.1.2017 18:51

J90a27n70a 88W32y90r65w75o93l71o10v83á 9791660425653

Tak to byl fofr. Kdybych měla tak rychlý porod, porodím všechny 3 svoje děti taky doma...nebo cestou v autě.

0/0
9.1.2017 17:00

L31u95d67v34í61k 82G19a35j59d90o26š22í82k 2175503524982

Ono je těžké skousnout právo volby, když pro jistou část populace znamená svobodné právo volby rozsudek smrti sebevraždou.

Bylo by dobré připustit, že mnoho lidí se kvalifikovaně rozhodovat nedokáže.

0/0
8.1.2017 23:54

D62a78n75a 66T32e83n18z56l53e45r 5690652795823

Lidé mají hlavně problém skousnout tuhle prolhanou praxi takových prodavaček deště.

Pokud taková tetka na rovinu řekne rodičce, že nezvládne ošéfovat žádnou z komplikací, která při porodu může nastat, pokud přizná a rodičce vysvětlí, že po výskytu komplikací nebude vůbec pátrat - a pokud vysvětlí tak, aby to rodička pochopila, že nutná pomoc dorazí až za dobu, která několikanásobně překračuje dobu, která dělí rodičku a dítě od smrti ... prosím... pak by rodička mohla opravdu zodpovědně rozhodnout, jestli jí za to stojí.

Tyhle ale svoje oběti jen ohlupují a zastrašují je smyšlenými historkami o drastických porodnicích.

Stát by tohle měl pěkně rychle zarazit a každou takovou, která načerno vede porody v domácnostech, by měl volat ke zodpovědnosti.

Nejhorší na tom je to parazitování na hlouposti, naivitě, důvěřivosti a strachu těch nejslabších žen v jejich nejcitlivějších chvílích.

Hyenismus, který bych neváhala srovnat s "čaroději", kteří prodávají za drahé peníze "zaručenou medicínu" nevyléčitelným pacientům, kteří se rádi chytí posledního stébla naděje.

+4/0
8.1.2017 15:03

B72ř65e82t54i52s64l17a71v 17Š18í44m38a 9404741532

Lide maji pravo vyjadrovat sve nazory k tematum, ke kterym je novinari vybizeji.:-)

Je tady ale mnohem vetsi problem, a to, ze lekari ze zachranky nemaji u domacich porodu moznost volby, jsou stale jednou nohou v kriminale, at udelaji cokoli, muze to byt spatne:

- Odvezou novorozence do porodnice a rodice zazaluji lekare za psychickou ujmu, a na tom si rodina uzije slavy a jeste vysoudi nahradu.

- Neodvezou novorozence do porodnice, odnese prip. nasledky lekar, protoze kdejaky pravnik to uhraje na fakt, ze lekar je ten, kdo ma nejvyssi odborne vzdelani.

Porodni asistentky maji za domaci porody penize, ale zodpovednost zadnou, vzdy je mozno vse svest na lekare.... a vy to velmi dobre vite, ze pani Brodska, to se vam to recni!Rv

+8/−5
7.1.2017 12:00

M92i85c30h57a83l 27T87o65m98i97n22s59k77ý 9171475497684

sice nejsem příznivec porodu doma.

Ale jsem příznivec toho,aby když to tak žena chce aby jí bylo vyhověno.

:-/ ̈

Koupat se v rybníce je také riziko. 200 dospělých a dětí ročně zemře.

Proč nenutíte je, aby museli nosit plavecký kruh ?

Vážení nutiči !!

Příroda si tak selektuje ženy které jsou schopné porodit a nezdravým ženám neumožní mít potomky.

Nedavno tu psali článek, že % císařského porodu neustále stoupá.

Tak za 50let tady na diskusi lidi budou obhajovat že porodit bez císařského řezu je nebezpečný hazard se životem....a tak to půjde dál a dál.

Z diskuse vyplývá že pomatenců je tak 95%Rv

+5/−3
7.1.2017 9:22
Foto

J78a17n52a 55M98a61j96o87v91á 4895702676313

Víte, stát...to je původně společenství lidí, kteří na základě shody využívají něco společně a věnují na to část svých zdrojů. A jestliže 95 % lidí soudí,že stát nabízí (ze společných zdrojů) určité možnosti, pak to prostě pro těch 5 % znamená, že je potřeba je akceptovat.

Příliš mnoho práv bez povinností totiž jednoznačně vede k tomu, že neplatí žádná pravidla a ztrácí se nejen pocit bezpečí, ale i bezpečí samotné. A s tím i smysl státu. Máme se prostě příliš dobře. V komplikovanější době by se ženy takhle manipulovat nenechaly, měly by jiných starostí až nad hlavu.

+5/−8
7.1.2017 9:56

M92i52c43h12a59l 58T48o18m94i64n84s10k82ý 9561405147394

váš příspěvek je zmatečný.

pokud bych byl z těch 5% tak bych to znamenalo, že se vám musím podřídit.

jaké povinnosti při domácím porodu máte na mysli?

Ztrácí se pocit bezpečí? Když se žena rozhodne rodit doma, tak právě proto, že doma má větší pocit bezpečí. Pocit bezpečí o tu ženu ztrácíte pouze vy. Pouze vy chcete vnucovat ostatním svůj pocit o bezpečí

A o jaké manipulaci myslíte? O vaší manipulaci? Vy máte patent na pravdu ?

+2/−1
7.1.2017 17:31
Foto

J63a69n68a 75M59a33j31o96v92á 4345332686913

Nemám patent na pravdu, předpokládám ale, že diskutovat smím.

Pocit bezpečí se ztrácí ve společnosti jako celku právě proto, že pravidla, jimž se musí podřizovat většina určují buď menšiny, nebo lidé, kteří na systému parazitují a nic do něj nevnášejí.

Když se žena rozhodne rodit doma, nechť rodí. A nechť za sebe nese odpovědnost, má zajištěný případný převoz a řešení pro případ komplikací a nelže.

Protože ty řeči o překotném porodu s asistentkou, která byla hodiny na cestě nejsou nic jiného než bohapustou lží.

+2/0
8.1.2017 1:16

V37e26r96o77n15i68k25a 74N57ě87m10e60č83k51o67v55á 6269150658824

Pocit bezpečí se ve spolecnosti ztratí, kdyz chce zena rodit doma? No ty blaho. Ja mam teda větší strach, ze me nekdo zabije v aute.

A pokud vím, tak právě zde tyto zeny moc legalnich možností nemají. Kdyby je měly, určitě je rády využijí.

+2/0
8.1.2017 10:37
Foto

J61a35n11a 98M55a43j29o21v14á 4665342246483

Jestli je vám ambulantní porod v respektující porodnici málo, tak to je pak fakt zbytečná debata srovnatelná s obhajobou ježdění vyšší, než povolenou rychlostí.

+2/0
8.1.2017 11:52

V12e37r67o12n15i51k70a 88N64ě16m81e67č24k74o80v63á 6519760288664

Má reakce byla na pocit bezpečí společnosti, pokud ženy rodí doma.

A pak také na legální a právě bezpečné porody doma.

Proti ambulantnímu porodu nic nemám, proti nebezpečné jízdě autem ano.

+1/0
8.1.2017 19:28
Foto

J85a39n12a 25M97a31j70o49v14á 4695892626843

čtěte to, prosím, tak, jak jsem to psala. Nebylo to tak, jak je to ve vaší první větě.

V té poslední se shodneme. Pak ale nevím, v čem je celý ten střet.

0/0
9.1.2017 18:21

V21e80r24o98n52i20k63a 94N93ě96m28e28č40k40o67v47á 6569610898154

Čtu. Nicméně mi vychází, že se musíme podvolit k placení daní, nesmíme krást.... Ale porod doma snad chod státu nenaruší. Pokud máte problém s náklady na případné léčení, pak prosím přesná čísla v poměru na léčbu kuřáků, cukrovkářu, alkoholiků, ....

Jak jsem napsala jinde, vadí mi neochota komunikovat a řešit. Ženy budou doma určitě rodit i nadále, proč to nejde důstojně?????? Automaticky tyto ženy považujete za zmanipulované hlupačky, přitom mezi nimi je spousta vysokoskolacek s dobrým přístupem k informacím, dostatečným zázemím i financemi.

0/0
9.1.2017 22:18
Foto

J57a62n71a 35M52a14j82o79v30á 4845932266283

No...a to už je ta demagogie,proto jsem se držela principů.

Nevkládejte mi do úst zmanipulované hlupačky, připadně prosím dejte vědět, kde jsem něco takového napsala. Jsem si jista, že se tak nestalo.

Vadí mi:

1) že ženy, které chtějí rodit doma a vymknout se tak ze společenské dohody, že standardní je to dělat jinak jednak lžou (ty překotné porody nejsou nic jiného než lež), jednak odmítají nést odpovědnost a nejsou pro případ komplikací .připraveny. Za mne je to tak, ať si každý dělá co chce, ale ať si to v tom případě zařídí a chová se odpovědně. Jestliže systém něco nenabízí, holt se musím postarat a ne vymlouvat jak pětileté dítě.

Pro vaše info - pár žen (doslova - dvě) co doma rodily, znám. V jednom případě vše zvládli bez potíží i bez porodní asistentky, v druhém s VELKOU pokorou přijeli s neodlučující se placentou do nemocnice a na žádný překotný porod si nehráli a prostě problém slušně vyřešili bez komedií

2) že porodní asistentky typu té z články zcela bezostyšně manipulují lidmi a žijí z jejich strachu. Nepochybuji, že jsou ženy, které se dobře připraví, ale nejsou to zdaleka všechny. "Porodnická latina" funguje spolehlivěji než myslivecká a každá ženská ji čerpá už od holčičky. Pak stačí ten slib zářivé přirozenosti a vylekanou ženskou, která v životě absolvovala akorát tak zubaře s injekcí, to prostě ovlivnit může. Nebo vy jste v těch domorodících webech našla nějaká upozornění na rizika? To už o takových věcech víc píše každý návod na mikrovlnku. Žijeme ve světě, který se tváří, že v něm neexistují problémy a všechno je zalité sluncem a když ne, je na to pilulka. A já naprosto rozumím tomu, že na to "zalité sluncem" prostě někdo skočí a další informace už nehledá

3)že je následně zodpovědná záchranka a lidi, kteří mají být na jiných místech, protože (možná) právě někde do někoho narazilo auto... ale hlavně se najednou stávají odpovědnými za krizovou situaci v níž jsou ti nejzranitelnější - miminka.

0/0
10.1.2017 0:17

K81a13t93e66ř64i98n65a 64V71a91š42á82k96o66v90á 5131112569175

S vasim pristupem by neexiustoval pokrok a lidi by dneska verili, ze je Zeme placata. Kdyby totiz nebylo tech vami zatracovanych 5%, ktere se ozvou a casem dokazi presvedcit dalsi.

+3/−1
7.1.2017 20:25

D10a57n37a 57T18e88n55z48l37e82r 5730192135123

Tady se ale nejedná o vědecký pokrok, ale o sektářský návrat "ke kořenům", tedy přesně opačná akce vracení se na stromy.

0/−1
7.1.2017 21:06
Foto

J98a58n37a 73M80a91j62o33v50á 4845702396513

Domnívám se, že se mýlíte. Není totiž řeč o pokroku, ale o shodě na tom, v čem se společnost (stát, tlupa, to podle doby a souvislostí-je jedno, jak se to nazývá) vzájemně podporuje ze společných zdrojů, tedy co se platí z peněz, které ubydou z kapes jednotlivců. Infrastruktura, školství, zdravotnictví, obrana a kdovíco ještě. Na co tedy máme společně právo. A tady je široká shoda to jediné spravedlivé a bylo to tak už ve výše uvedených tlupách. Rozhoduje většina nebo náčelník.

Pokrok je něco jiného. Vnášení nového znamená najít to, vyzkoušet, použít. Nikoliv financovat ze společných peněz a dožadovat se jich.

Jsem si vědoma zjednodušení, ale ono je to prostě tak, že všichni si umíme vydupávat práva, ale nejsme ochotni nést za sebe odpovědnost. Všeho moc škodí, i toho dětinštění společnosti, které se projevuje právě tady a vyznačuje se jednoduchým "já smím - stát musí". Tedy přesně opačný přístup, než takový, který bý k tomu Vámi zmiňovanému pokroku vedl.

+1/0
8.1.2017 1:12

B55ř46e91t76i29s37l85a25v 70Š53í54m84a 9774191592

Kateřina Vašáková

To jste trochu popletla, v dobach, kdy lide verili, ze je zeme placata, prave existovaly domaci porody.

Kazdy je sveho stesti strujce, at si zeny klidne rodi doma, ale musi to byl presne pravne vyreseno! Ale v soucasne dobe staci, aby rodicka nebo porodni asistentka zavolaly zachranku a pak jiz za vse zodpovida lekar ze zachranky, protoze ma nejvyssi odborne vzdelani.... A to i tehdy, kdyz je zavolan pozde.Rv

+2/0
8.1.2017 4:32

D38a80n96a 82T38e80n96z18l62e38r 5290642535753

Vaše dedukce je chybná. Můžu to říct z vlastní zkušenosti.

První porod bych bez lékařů nepřežila ani já ani můj syn. Zato oba další porody byly lehké, jeden trval dokonce od začátku kontrakcí do konce jen čtyři hodiny.

To, jestli bude porod těžký nebo lehký prostě nemá primárně spojitost s "nemocnou" matkou, ale je to souhra okolností, které se navíc v průběhu porodu neustále mění.

Pokud to dopadne dobře, je to v dnešní době (s dnešní kondicí a při dnešní průměrné hmotnosti dětí, která se za posledních sedmdesát let ZDVOJNÁSOBILA) jen náhoda.

To by si měly hlavně uvědomit ty, které se rozhodují, zda budou riskovat doma nebo využijí naší prvotřídní bezplatné lékařské péče v porodnicích.

Co by za to daly všechny ty Afghánky, Anglolanky a Chilanky... které i dnes musí "umírat na dítě" a to ne náhodou, ale pravidelně. My už jsme ve střední Evropě (a to jen a jen díky lékařům a jejich umění) naprosto zapomněli, jaké to je, když každá osmá žena nepřežije svůj porod.

+1/0
7.1.2017 13:24

M16i52c86h78a46l 10T11o44m16i54n80s26k86ý 9371145817874

Pochybuji, že Vám lékaři řekli že váš první porod bude bez problémů.

0/0
7.1.2017 17:13

D13a81n12a 94T68e87n87z10l70e58r 5380382475983

Samozřejmě že mi nic takového neříkali - to by bylo naprosto neprofesionální. Od věštění a samolibého pocitu, že právě jim se nemůže nic stát, je tu koneckonců tahle domporodá sekta.

+1/−2
7.1.2017 19:51

B72ř42e48t63i11s67l16a40v 19Š58í92m74a 9524111222

Michal Tominský

Jste schopen pochopit, ze problem je v tom, ze nas stat nema stanoveny jasne podminky u domacich porodu?

Staci, ze rodicka nebo porodni asistentka zavolaji zachranku a pak jiz za vse zodpovida lekar ze zachranky, protoze ma nejvyssi odborne vzdelani.... A to i tehdy, kdyz je zavolan pozde.Rv

+1/0
8.1.2017 4:26

L93u68d13v80í49k 26G81a51j79d47o63š97í77k 2755513714152

Myslím, že jediný kdo má v tomto případě právo kvalifikovaně posuzovat míru hazardování se životem jsou odborní lékaři - porodníci.

Jejich stanovisko je přitom naprosto jednoznačné bez jakékoliv polemiky.

Názor porodní asistentky je kvalitativně zcela na jiné úrovni.

0/0
9.1.2017 0:06

B67ř54e17t83i47s72l12a23v 81Š71í72m53a 9114931442

Ludvík Gajdošík

A to je prave problem, pokud si k planovanemu domacimu porodu s dulou nebo porodni asistentkou (i kdyz pak treba tvrdi, ze slo o spontanni porod), zavolaji zachranku, vetsinou neprijede lekar - porodnik.

Takze se PA citi nadrazena, hada se, chce rozhodovat sama, aby si v ocich rodicu novorozence zaslouzila sve penize. Ale kdyz by se objevily problemy, PA je beztrestna, protoze zasahujici lekar ma vyssi vzdelani nez ona, to dokaze oduvodnit kazdy pravnik.

Porodni asistentky tohle velice dobre vedi, takze je docela realne, ze masaz o tom, jak je to v porodnicich strasne, bude pokracovat, asistentam jde prece o kseft. Uz nyni na zachrankach chybi personal a mam vazne obavy, ze to bude stale horsi. Ktery lekar by chtel riskovat za par korun, ze bude pri domacich porodech casto jednou nohou v kriminale.

+2/0
9.1.2017 2:14

Z85u87z76a88n35a 57K96u81p90k90o68v26á 8466694389642

Lidé nemají problém zkousnout právo volby, ale rodičky, které rodí doma, mají problém nést za své rozhodnutí všechny důsledky.:-P

+7/−3
6.1.2017 21:22

L67e85n87k16a 97H92n38á56t94k10o66v67á 3536188964775

Mám čtyři děti..tři porody bez problémů u čtvrtého komplikace, nakonec jsme rodili VEXem.. právo volby je úžasná věc, i já ho měla. Jsem přece zkušená rodička, nic se nemůže stát. Ale ano, prostě může, kdykoliv a komukoliv. Nechápu proč riskovat život svůj i dítěte a neodrodit v klidu v porodnici. Dnes je v dispozici komfort o jakém se dřív maminkám ani nesnilo.

+10/0
6.1.2017 19:01

V29á21c88l98a61v 46B56á69r71t26a 4922777561649

Jak uz bylo receno, problem neni volba ale prijeti odpovednosti. Chces rodit doma? fajn, ale kdyz se neco posere je to na tvoje triko a od statu nedostanes ani korunu pokud tam budou trvale nasledky, proc? Protoze si odmitla radnou zdravotni peci...

+5/−1
6.1.2017 17:37

V85e45n36d73u16l91a 42S45z88l63a96u27e19r92o11v21á 7812256717118

Dobře. Stejně tak, ale ani koruna pro kuřáky, obézní lidi, vyznavače adrenalinových sportů a vlastně všechny, kteří přišli k nějaké újmě tak, že udělali "chybu" (rozhodnutí, které k újmě vedlo). Souhlasíte?

0/0
17.1.2017 15:51

V25l36a24d32i89m24í50r 63Z45a62u77š13k65a 5951652637903

Problém není akceptovat něčí svobodu. Problém je akceptovat svobodu bez odpovědnosti. Dvojnásobně, když se rozhoduje i za někoho druhého, kdo se ještě nemůže bránit.

+9/0
6.1.2017 16:41

J18i44ř28i83n77a 62M89a91n58d15á97t77o51v51á 9897718370915

A to si představte, že v takovém prostředí vyrůstá naprosto každé dítě do cca 16-ti let. Co s tím? ;-D

+1/0
6.1.2017 16:44

D31a13n82a 90T50e77n98z35l84e92r 5610232375463

Není to úplně to samé. Viz dnešní článek o týpkovi, co týral dceru. Jde na deset let do vězení. V případě podomních a nezodpovědně zpackaných porodů by to mohlo být mastnější, tam jde rovnou o smrt nebo doživotní postižení.

+2/−2
6.1.2017 18:30

V30e73n80d52u27l46a 72S33z40l41a19u52e84r93o21v87á 7412376137168

Dobře, ale v tom případě mastnější trest pro lékaře, pokud dítě umře v porodnici. Když má být matka trestána za to, že umře dítě, když rodí sama, měl by být někdo trestán za to, když umře a sama nerodí..

Aha, že PRIMÁRNÍ PŘÍČINA smrti není lékař ani matka (ale porody jsou zkratka nebezpečné)? Že za týrání dcery ten člověk může a žádná "vyšší moc" nezasáhla? Zajímalo by mne, zda si vůbec uvědomujete rozdíl.

0/0
17.1.2017 15:55

J42i86r34k53a 77J15a78n36o15t97a 1955919706

Nejhorší jsou ti, co mají problém skousnout právo volby svobodně dítě zabalit do igelitky a vhodit do kontejneru... všechny ty soudy, policie a tak jsou fuj fuj nedemokretické, fašistické a tak... 8-oA nebo to je jinak? Dítě není hračka a experiment rodičů. Společnost by měla dítě, které za sebe rozhodovat nemůže, v případě ohrožení na životě při dementním život ohrožujícím rozhodnutím matky ochránit...

+3/−4
6.1.2017 16:30

J40i30ř77i18n29a 19M54a84n96d72á51t80o96v92á 9147248950615

A to je právě ten názorový rozpor. Je porod život ohrožující?

+2/0
6.1.2017 16:42

J33i19r30k14a 43J48a37n73o22t67a 1465289426

Ano, porod je zdraví ohrožující.... ještě v 19. století, v době kdy se ještě rodilo doma, nebyla ta zlá chemie, farmalobby a "vrahů v bílých pláštích" a vše bylo jaksi tak blíž k přírodě byla kojenecká úmrtnost v Českých zemích 25%! To znamená, že čtvrtina dětí zemřela... A v ještě dřívějších dobách to bylo daleko horší...

+6/−2
6.1.2017 17:01

V66e30n71d80u65l82a 75S17z64l72a44u40e90r95o66v32á 7512666667728

"Ano, porod je zdraví ohrožující.."

:D:D To si vážně neuvědomujete, že jste právě podpořil argumentaci paní Mandátové? Jestliže je porod už z definice ohrožující, není matka ten kdo ohrožuje dítě. Je to už samotná nutnost porodu, který zkrátka není úplně bezpečný (ale všichni jsme tak přišli na svět, to prostě neukecáme, to je příroda).

0/0
17.1.2017 15:59

D68a32n69a 46T31e49n44z40l18e94r 5680342475473

Pro ženu je to ruská ruleta s osmiraným revolverem. Pro dítě se čtyřraným. Něco na tom nechápete?

+3/−3
6.1.2017 18:32

V45ě15r82a 78C15h12o22l27a79s48t45a 5249568431481

To je sice pekne, ale matka neni jen inkubator. Chranit zajmy ditete je sice spasna myslenka a verim, ze to myslte dobre, ale v techto pripadech je take potreba myslet na to, ze dite a zena tvori jeden celek. A kde zacina svoboda jednoho, muze skoncit svoboda druheho. Kdyz rodice odmitnou lecbu z nabozenskeho duvodu sveho ditete, to takove emoce nezpusobuje,zvlastni...

0/0
7.1.2017 23:36

B73ř38e59t62i78s45l17a84v 39Š70í10m48a 9944811242

Věra Cholasta

To je jednoduche, protoze na to zakon pamatuje. Ale u domacich porodu neni vyresena zodpovednost a prip. problemy odnese vzdy lekar ze zachranky, protoze ma nejvyssi odborne vzdelani.

Takze porodni asistentky, jako je pani z tohoto clanku, berou penize, ale v pripade problemu jsou soudne nepostizitelne, zavolaji zachranku a uz nezodpovidaji!Rv

+2/0
8.1.2017 4:15

V38e44r60o39n71i68k14a 62N16ě87m65e47č64k22o96v58á 6579250828914

Ale absence legasletivy není jejich chyba. Dávno se na tento problém poukazovalo, ale nikdo jej nechce řešit.

Tak se nemůže nikdo divit, že se PA bude bránit jinak.

+1/−1
8.1.2017 19:31

B63ř21e68t55i52s51l26a57v 76Š71í50m90a 9484441322

Ovsem, ze absence legislativy neni vina domacich rodicek a porodnich asistentek u techto porodu. Ale kazdy slusny clovek se musi divit tomu, ze si nekdo pomaha necestnym zpusobem, malymi podvody ... a prip. problemy za ne ma odnest nekdo jiny.Rv

Tech pripadu, kdy PA nebo ridicka tvrdi neco jineho nez lekar, zachranari a prip. i policie, je nejak moc. A kdyz si uvedomime, ze zachranari na takovych pripadech nemaji zadny osobni zajem, je to dost jasne ... a nakonec jste to naznacila i vy sama.

+2/0
9.1.2017 1:22

B45ř30e51t45i56s68l74a52v 74Š22í96m51a 9724411212

rodicka

0/0
9.1.2017 2:00

V51e32r21o88n59i26k75a 15N86ě29m52e55č85k43o46v74á 6989290888614

Tak s tím slušným člověkem bych byla opatrná, protože mezery v zákonech využívá hodně lidí, včetně lékařů a nemocnic. Z rodiček doma odmítám dělat kriminálníky a z nás ostatních slusnaky.

U porodu jsem nebyla, nevím kdo mluví pravdu a kdo lže a je mi to jedno, nejsem soudce.

Nicméně by bylo fajn si uvědomit, že tenhle hon na čarodějnice je blbost. Vždycky budou některé rodit doma. Prostě budou a žádný zákaz to nezmění. Proto mi přijde normální s nimi komunikovat a najít společné schůdné řešení. Jen to dokáže zabránit právě zbytečnému úmrtí nebo nevratnému poškození. Nevím, proč by to nemělo jít. Porod je intimní a osobní záležitost.

Pro zkrácení, nestojím o protinazor. Zatím tu čtu jen urážky, napadání, rádoby odbornosti od mužů...., ale rozumné řešení nikde.

Hezký večer pane Šímo.

0/−1
9.1.2017 22:00
Foto

J37a16n78a 36M33a88j68o93v42á 4545982526253

Z první přednášky z etiky si pamatuji, že člověk spravedlivý je povinen využít zjištěnou právní lagunu ve svůj neprospěch.

Sice souhlasím s tím, že neopak koná řada lidí, ale proto to snad nemusím schvalovat a dělat z toho normu (když se mi to hodí).

x

A tak ať si aktivitstky toužící řešit domácí porody ten bezpečný způsob najdou. Zaplacená sanitka stojící u baráku? Jiné řešení? Proč ne. Ale komplexní. Nadstandard (kvalitnější náhradu kyčelního kloubu si taky zaplatíte celou) je prostě nadstandard. Zvlášťˇfakt v době, kdy dělat z porodnic staršidelné hrady je fakt jen důkazem toho, že se rodiče nenamáhali vybrat takovou, která odpovídá jejich životní filozofii.

0/0
10.1.2017 0:22

B64ř29e27t78i58s83l15a69v 25Š63í26m13a 9234881192

To snad nemuzete myslet vazne, pani Nemeckova, muzete mi prosim citovat, z ceho jste vydedukovala, ze bych psal o kriminalnicich anebo, ze slusnaci jsou lide, kteri jsou proti domacim porodum?

Na vetu ...."tak se nemůže nikdo divit, že se PA bude bránit jinak" jsem vam odpovedel: "Ale kazdy slusny clovek se musi divit tomu, ze si nekdo pomaha necestnym zpusobem, malymi podvody ... a prip. problemy za ne ma odnest nekdo jiny."

Nechapu, co je na tom nepochopitelneho, tahle zasada musi platit kdykoliv, pokud nekdo jedna proti zakonum a predpisum (at opravnene nebo neopravnene), je to jeho vec, nemuze to delat tak, aby to za nej odnesl nekdo jiny!

Hezky den.

+2/0
10.1.2017 14:50
Foto

T37o47m97a32s 82V79e83n45d53i83s 5653709572800

Tato diskuze je krásnou ukázkou hlouposti lidí, kteří jen žvaní a o problematice vůbec nic neví... Každý by měl mít svobodné právo volby. To, že ženám chcete svobodu sebrat, svědčí o nízkém intelektu diskutujících a o celkově tragickém stavu společnosti.;-)

+10/−12
6.1.2017 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.