"Největší zájem jsme zaznamenali u pamětníků, kteří měli zájem hlavně o nejstarší oranžové jízdenkové automaty Merona, pořízené v letech 1978 až 1988. Těch se prodalo kolem dvaceti kusů. Pamětnické spolky ale nepohrdly ani šedivými jízdenkovými automaty Cale, pořizovanými od roku 1996," konstatoval vedoucí oddělení obchodu dopravních podniků Zdeněk Karhan.
Sám dopravní podnik si oba typy jízdenkových automatů nechal do svého střediska historických vozidel. Jednu Meronu si vzal i Škoda Bus klub Plzeň, občanské sdružení zabývající se hromadnou dopravou, a umístí jej do muzea dopravy ve Strašicích.
"Jízdenkové automaty Cale prodáváme firmě ISParking Servis spol., která se zabývá parkovacími automaty," sdělil Karhan. Dodal, že Dopravní podniky utržily za jízdenkové automaty kolem 320 tisíc korun bez DPH, což bylo více než zůstatková hodnota přístrojů," dodal Karhan.
Automaty na jízdenky MHD Plzeň zrušila jako první větší české město k 1. lednu letošního roku (čtěte zde). Vedení firmy tvrdí, že tento způsob prodeje je přežitý. Dopravně provozní ředitel Václav Zikmund řekl, že je přesvědčený o správnosti rozhodnutí jízdenkové automaty v Plzni zrušit. "Dlouhodobě je využívalo čím dál méně lidí a náklady na provoz byly vysoké, mimo jiné i kvůli častým útokům vandalů," řekl Zikmund.