Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zmatek v plzeňské MHD. Tramvaje jezdí dočasně po jednokolejce

  17:26aktualizováno  17:26
Zkoušku nervů mají za sebou plzeňští cestující i tramvajáci. Pondělí bylo prvním pracovním dnem, kdy tramvaje jezdily úplně jinak, než byli do pátku zvyklí. Přestaly totiž úplně křižovat ulicí Pražská a Solní, upravoval se kvůli tomu i jízdní řád.

Oprava tramvajového kolejiště v centru Plzně ztěžuje dopravní situaci. Jedinečná možnost vidět jezdit po náměstí Republiky tramvaje po jedné koleji obousměrně. Dočasná konečná stanice byla vytvořena v Prešovské ulici. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Dispečer na zastávce v Sirkové ulici posílá tramvaj dál do centra Plzně.  Ta přejíždí na protější kolej a v protisměru jede přes most U Jána k náměstí Republiky. Z reproduktorů v tramvaji zní upozornění, že kvůli stavebním pracím bude další zastávkou až provizorní konečná v Prešovské ulici. 

Kvůli rekonstrukci ulic a tramvajových tratí v centru Plzně se změnily trasy všech plzeňských tramvají už v sobotu, ale pondělek byl prvním pracovním dnem. Po jednokolejce budou tramvaje přes náměstí jezdit až do konce září.  

Fotogalerie

Provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček předpokládá, že do konce týdne by si cestující na tyhle výrazně změny mohli zvyknout. 

„Ráno byl jeden dispečer v sadech Pětatřicátníků a cestujícím radil, na kterou ze zastávek mají jít, když chtějí pokračovat dál. Další je v Sirkové ulici. Podle informací, které od dispečerů mám, většina lidí o změnách v tramvajové dopravě věděla dopředu. Provoz na jednokolejné trati je zatím bez problémů. Jen v kolnách aut na náměstí Republiky zůstávají i autobusy a nabírají velká zpoždění,“ řekl Jiří Ptáček. 

Přímo na provizorní konečné tramvají v Prešovské ulici v pondělí dopoledne pozoroval provoz náměstek plzeňského primátora pro dopravu Miroslav Šimák.  „Chci se na vlastní oči přesvědčit, jaká je situace. A náměstí ucpané ze všech směrů auty? Teď jsou pro auta uzavřené všechny ulice, jež jsou v plánech uvažované jako možné pěší zóny,“ řekl Šimák. 

Když přijedou tramvaje do prešovské ulice, většina lidí, kteří z nich vystoupí, se vydává směrem do sadů Pětatřicátníků. Tam přestupují do tramvají směrem do Bolevce, na Košutku, Skvrňan nebo Bory. 

Podle Ptáčkových slov si už řada lidí stěžovala, že na sebe nenavazují tramvaje na jednokolejce s těmi, co projíždějí sady Pětatřicátníků. „Navazování spojů je ale nereálné. Od Slovan a Světovaru je kvůli jednokolejce interval 12 minut, nová linka 1/2 mezi Bolevcem a  Skvrňany jezdí po osmi až 10 minutách. Těžko je dokážeme sladit, aby na sebe navazovaly a čekaly,“ dodal Ptáček. 

O víkendu stavbaři vytrhali tramvajové koleje od Zvonu přes Pražskou ulici, náměstí Republiky až do Solní ulice, po kterých ještě v pátek jezdily tramvaje. A v pondělí už těžký bagr trhal betonové panely ze silnice přímo před plzeňskou radnicí.  Tramvaje se do těchto míst mají vrátit letos v říjnu.    

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Veronika Petrová přijela kvůli volbám až ze Švýcarska. (20. 10. 2017)
Je to povinnost, říká žena, která kvůli volbám jela z Curychu do Plzně

V pět ráno přijela do Plzně a o půlnoci se vrací zpět do Curychu. Stovky kilometrů cestovala šestadvacetiletá Veronika Petrová jen proto, aby mohla jít k...  celý článek

Vítězný návrh siluety světce od Adama Kovalčíka se nelíbil některým...
Referendum o světci a palmě v Nepomuku nebude, projekt se odkládá

Referendum o vybudování siluety svatého Jana Nepomuckého na kruhovém objezdu v Nepomuku na Plzeňsku se neuskuteční. Rozhodli o tom zastupitelé města. Projekt...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se starostou Horšovského Týna Václavem Mothejzíkem. (19....
Těžba lithia se možná nevyplatí. Je třeba vyčkat na průzkum, řekl Zeman

Prezident Miloš Zeman se během druhého dne svojí návštěvy Plzeňského kraje vyjádřil k plánované těžbě lithia v Česku. Při setkání s občany v Horšovském Týně...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Konstruktér

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 25 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.