Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železniční zastávka v Borku se odkládá, bude nejdřív za dva roky

  10:27aktualizováno  10:27
Železniční zastávka v Borku u Rokycan, která měla fungovat už letos v prosinci, zřejmě jen tak stát nebude. Původně měla vzniknout při přestavbě III. koridoru, jenže to se nesešlo s pochopením ministerstva. Rokycanští se však zastávky nechtějí vzdát.

Zastávka v Borku měla stát pod nadjezdem v ulici Ke Střelnici. Její stavba se ale zpozdí nejméně od dva roky. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Lepší spojení s centrem Rokycan, Plzní i Prahou. To měla zajistit lidem z rokycanského Borku nová železniční zastávka. První osobní vlak v ní měl zastavit  letos v prosinci. Místní lidé si na to ale nejspíš ještě pár let počkají. 

"Původně měla vzniknout při přestavbě trati Zbiroh-Rokycany na III. železniční koridor. Nebyla ovšem v původním projektu. Ministerstvo nám nepovolilo stavbu o zastávku rozšířit, protože ji financuje Evropská unie a mohly by vzniknout problémy," vysvětluje Petr Kroupa ze Správy železniční dopravní cesty Západ (SŽDC).

To je zatím novinka i pro rokycanské radní. "Zástupci SŽDC o tom s námi ještě nejednali," uvedla místostarostka Marie Hlávková.

Se správci kolejí se na stavbě nové železniční zastávky Rokycany-Borek předběžně dohodlo ještě předchozí vedení města. Vyrůst měla pod nadjezdem v ulici Ke Střelnici. Obě strany dvojkolejné trati by lemovala bezbariérová nástupiště s přístřešky pro cestující. Vzhledově i vybavením by vypadala borecká zastávka jako ta v sousedních Svojkovicích.

Správa železnic chystá stavbu zastávky samostatně

Podle předběžných odhadů by se celkové náklady pohybovaly kolem 15 milionů. Nástupiště s vybavením a úpravy již hotových protihlukových stěn, trakčního vedení a nového odvodnění by hradila SŽDC, chodníky a přístupové cesty s osvětlením město Rokycany. Z letošního rozpočtu na to měli rokycanští vyčleněné zhruba čtyři miliony.

"Zastávku připravujeme jako samostatnou stavbu. Nyní pracujeme na projektové dokumentaci a počítají se náklady," uvedl Kroupa.

Právě výsledná cena bude podstatná při rozhodování, zda zastávku v Borku postavit či ne. "Bylo by krátkozraké se jí vzdávat. Když dál porostou ceny benzinu, tak si lidé budou hledat náhradní dopravu místo aut. Navíc od 1. dubna patří Borek do systému Integrované dopravy Plzeňska a pro místní to bude výhodné," uvažuje rokycanská místostarostka Hlávková.

Pokud by se nakonec rozhodlo, že se bude zastávka stavět, mohly by práce začít během dvou až tří let.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

Trestní zákoník (ilustrační foto).
Slovák, který zneužíval děti, bude po šesti letech ve vězení vyhoštěn

Muž ze Slovenska, který je ve vězení za sexuální zločiny na vlastních dětech, bude po odpykání trestu vyhoštěn z České republiky. Rozhodl o tom plzeňský...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
SALES REPRESENTATIVE - MAZIVA Západní Čechy

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj, Karlovarský kraj
nabízený plat: 25 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.