Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Štít Viktorie prorazil u Plzně poslední část nejdelšího železničního tunelu

Stavbaři v sobotu u Plzně prorazili poslední desítky centimetrů zeminy ve druhém tubusu budoucího nejdelšího železničního tunelu v Česku. Bude hlavní částí nové dvojkolejné tratě z Rokycan do Plzně. Vlaky by jím měly jezdit na konci roku 2018, a to až stošedesátikilometrovou rychlostí. Cesta se tak zkrátí o devět minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L51u20d60e67k 12D56r31n94e33c

9. 10. 2017 19:59

9 minut na trase Praha-Plzeň to je fakt výrazné zrychlení. Jistě pane ministře

0 4
možnosti

Tak jde hlavně o to, že vlaky zatím objíždí Chlum a trať tam nejde narovnat, jako tomu je na jinde (např. u Hořovic).

1 0
možnosti
Foto

Jak na dlouho posledni tunel? Na pripravovane prelozce IV koridoru Votice-Sudomerice by mely byt zas dva ne? A stavet by se melo zacit pristi rok...

0 0
možnosti
Foto

Ministr opět použil poměrně špatné zdůvodnění, proč stavět novou trať mezi Prahou a Berounem - konkurence autobusové dopravě...... Mnohem závažnější a již nyní chybějící je především nová železniční kapacita mezi oběma městy. Ta je již zcela vyčerpána a není zde místo nejen pro narůstající příměstskou dopravu a rychlou vrstvu směr Plzeň, natož pro nákladní dopravu......

0 0
možnosti

Škoda, že tu není časosběr ražby v tom portálu. Pořád si neumím představit, jak ten štít kolem sebe dělá to ostění.

0 0
možnosti

Mrkněte na YouTube. Je tam video.

0 0
možnosti

Tak fajn, trať u Plzně bude za chvilku hotová, cesta bude zase o něco rychlejší, přibyde cestujících, mohlo by jezdit i víc vlaků. Tedy, jestli se tam všechny vejdou, slabé místo teď bude u Prahy, kde bude třeba co nejrychleji postavit novou, nejlépe vysokorychlostní trať. Záměrně nepíšu tunel Praha Beroun, protože si nemyslím, že je to nejlepší řešení. Myslím, že vhodnější by bylo postavit trať z Radotína kolem Řevnice a Hostomic s napojením u Hořovic, na které by stačilo postavit kratší tunely, než plánovaný tunel do Berouna, a mohla by tak být výrazně levnější. Navíc s výjimkou údolí Berounky by vedla méně zastavěnou krajinou, než případné pokračování trati z Berouna na Plzeň, takže by v budoucnu mohlo být jednodušší její prodloužení až do Plzně. Most přes Berounku u Řevnice by mohl být společný se silničním obchvatem mezi Řevnicí a Zadní Třebání, trať by tam mohla vést např. v tubusu pod silnicí, čímž by se mohly snížit negativní vlivy, a spojením se stavbou prospěšnou pro okolí by snad mohlo být jednodušší získat i souhlas okolních obcí. Toto píšu díky tomu, že krajinu v těchto místech trochu znám, každopádně ale neznám plány projektantů.

1 0
možnosti

Jak by jste vedl trat mezi Revnici a Smichovem?

Tam to moc neni kudy vest na povrchu... ze Smichova do Radotina pocitejte s primestskou zeleznici v intervalu cca 5-10min. a do berouna cca 15min. interval, tedy musi tam byt prostor pro 4 koleje a moc prostoru tam neni... Pokud by se trat vedla vice v tunelu, tak by jeho delka byla prakticky stejna jako do Berouna?

Projektanti posuzovali nekolik variant a tunel Praha-Beroun s moznou zastavkou dalkovych vlaku i v Beroune vyslo nejlepe.

Dalsi variantou by bylo vest trat z Berouna smerem na letiste a pak se napojit v Podbabe na trat smerem do centra...

Osobne si myslim, ze tunel Barrandov-Beroun se bude muset postavit tak jako tak, pro nakladni a dalkovou osobni dopravu.

1 0
možnosti

Proč raději nejdou po stávající trati a pak přímo na Ejpovice (mimo Chrást). Úspora času by možná byla stejná a podstatně levněji

0 0
možnosti

stávající trať se opouší proto, že se kroutí údolím Berounky. Nové řešení je nejkratší spojení, podívejte se na mapu, úspora času by nemohla být stejná

4 0
možnosti

mě teda nejvíc pobavili ti sprejeři co mají reflexní vestičky a přilby od metrostavu, chápu že kdyby je neměli tak by do nich kdekdo rejpal kvůli bezpečnosti práce, ale k free týpkům mi ten ohoz prostě nesedí ;-)

1 0
možnosti

Každý, kdo se pohybuje na staveništi, musí být takto vybaven. Bez ohledu na to, jestli je free, nebo není. I kravaťáci dostanou na oblek overal, vestu a helmu.

1 0
možnosti

4,8 mld za zkrácení cesty o 9 minut? To už je první apríl???

1 19
možnosti

Ten tunel se bude pouzivat alespon 50let. Za tu domu se ty vynalozene prostredky mnohonasobne vrati.

12 0
možnosti

Na novinky. cz je ten průraz alespoň vidět. Tady záběry končí za 5 minut 12.

1 0
možnosti

dík jdu se mrknout

0 0
možnosti
Foto

Parádní mašina R^ Ale neodpustím si jednu všetečnou otázku . . . Po větě "Stavba se oproti předpokladům prodraží o miliardu korun" mě napadlo, jestli v historii tohoto státu existuje stavba, kde by náklady nedosáhli předpokladů, tj. stála nakonec méně, než se plánovalo :-/

13 0
možnosti

Odhadovaná cena v soutěži byla 8 mld. Protože se to soutěžilo v době, kdy byla va stavebnicví krize a firmy neměly do čelo píchnout, tak se to vysoutěžilo za necelé 4 mld.

1 mld. navíc to je celkem v normě, protože za prvé možnost 20% vícenákladů bývá u těchto staveb standardně, za druhé to je stále o dost méně než těch 8 mld.

Navíc zde je pro vícenáklady dobrý důvod. Zejména první tubus se potýkal se složitými podmínkami (hodně vody, těžilo se spíš bahno, než hornina), v druhé půlce byla pak skála tvrdší, než se čekalo. Geologický průzkum, pokdu nemá stát tolik co stavba, nelze udělat dokonale. Taky se start stavby opožďoval kvůli archeologům. To taky prodražuje stavbu.

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Fiorentina 0:0, domácí hlavně bránili, i tak dál drží šanci na semifinále

11. dubna 2024  17:28,  aktualizováno  20:42

Plzeňští fotbalisté uhráli v úvodním čtvrtfinále Konferenční ligy proti italské Fiorentině cennou...

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Koubek: Jásot po zápase? To kvůli koeficientu. V odvetě chceme hrát stejně

11. dubna 2024  22:08

Vteřinu po skončení zápasu mu ruce vylétly nad hlavu, pak si zapumpoval zaťatou pěstí. Až to...

Muž neuznává zákony, soud ho poslal do vězení za jízdu bez řidičáku

18. dubna 2024  16:25

Krajský soud v Plzni poslal na devět měsíců do vězení muže, který opakovaně řídil auto v době, kdy...

Čtrnáctiletou Ukrajinku z Tachovska našli policisté mrtvou, zřejmě si vzala život

18. dubna 2024  9:33,  aktualizováno  14:36

Policisté od úterý pátrali po čtrnáctileté ukrajinské dívce, která odešla z bydliště ve Stříbře na...

Policisté týden hledali vězně na útěku, on zatím ukradl a naboural několik aut

18. dubna 2024  13:43

Policistům z Úněšova na Plzeňsku se ve středu večer podařilo dopadnout vězně, který před týdnem...

Je velmi nebezpečný, říká žalobce. Za pokus o vraždu chce pro mladíka 18 let

18. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  11:55

Osmnáctiletý trest vězení navrhuje státní zástupce pro devatenáctiletého Ukrajince Viktora...

Advantage Consulting, s.r.o.
KONSTRUKTÉR (45-55000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 45 000 - 55 000 Kč