Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Polívka, MAFRA

Záchranáři hodinu hledali kolabujícího muže, on si jen hrál s mobilem

  • 6
Muž z Domažlicka ve čtvrtek pořádně zamotal hlavu zdravotnickým záchranářům, když přes mobilní aplikaci omylem vyslal nouzový signál a na zpětné volání operátorky nereagoval. Když ho po více než hodině našli, přiznal, že se spletl.

Výjezd, jaký záchranáři v Plzeňském kraji nepamatují, odstartoval muž ze Staňkova, který si v mobilním telefonu hrál s aplikací Záchranka (více o ní čtěte zde).

Při registraci zadal své jméno a uvedl, že je kardiak, jenže pak omylem odeslal nouzový signál. Nejspíš se chyby zalekl a myslel si, že situaci vyřeší tím, že na zpětné volání operátorky už nebude reagovat.

Záchranáři se však právě kvůli tomu domnívali, že pacient už může být v bezvědomí, tedy v ohrožení života, a vyrazili proto ihned na místo podle GPS souřadnic z nouzového signálu. Ty ale lokalizovaly mobilní telefon s přesností jen na jeden kilometr.

S pátráním pomohla i místní pošťačka

„Požádali jsme proto o pomoc policisty, ti ale zjistili, že žádný člověk uvedeného jména není ve Staňkově hlášený k trvalému pobytu,“ řekl mluvčí krajské záchranné služby Martin Brejcha.

Do dalšího hledání pacienta pak zdravotníci a policisté zapojili i místní poštovní doručovatelku. Ta jim poradila adresu, kde však byli jen příbuzní volajícího muže.

„Ti uvedli, že dotyčný se na této adrese nezdržuje a poslali sanitku na jiné místo. Až tam záchranáři po hodině a čtvrt od přijetí tísňové výzvy našli volajícího pána. Ten jim sdělil, že je v pořádku a že si jen hrál s mobilním telefonem. Řekl, že na zpětné volání nereagoval, protože se obával, že dostane vynadáno,“ popsal Brejcha a podotkl, že záchranáři velmi děkují za pomoc policistům.

Když zavoláte omylem, stačí se omluvit

Záchranná služba nebude v tomto případě požadovat náhradu škody za planý výjezd. „Z našeho pohledu se nejedná o zneužití záchranné služby. Pán to neudělal úmyslně, byla to neopatrná manipulace s mobilním telefonem. Takže jsme mu popřáli pevné zdraví a poučili jsme ho o možnosti pracovat s aplikací v testovacím režimu,“ sdělil Brejcha.

Případy, kdy někdo zavolá záchrannou službu omylem, se podle jeho slov stávají běžně. Obvykle ale lidé reagují na zpětné volání operátorky a omluví se s tím, že se spletli.