Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Začala stavba obchvatu Rokycan, lidé se konečně zbaví kamionů

  17:54aktualizováno  17:54
Lidé z Rokycan a Kamenného Újezdu se konečně zbaví kamionů. Po osmnácti letech příprav odstartovala výstavba obchvatu z Rokycan do Hrádku. Řidiči se po prvním úseku silnice za 153 milionů svezou již příští léto.
Obyvatelé Rokycan se díky obchvatu zbaví stovek kamionů. (Ilustrační snímek)

Obyvatelé Rokycan se díky obchvatu zbaví stovek kamionů. (Ilustrační snímek) | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Nová pětikilometrová komunikace uleví od desítek kamionů a aut mířících z dálnice na Příbram lidem z jižního předměstí Rokycan, Kamenného Újezdu, Mirošova a Hrádku. Myšlenka odvést kolony mimo obce se objevila už začátkem 90. let minulého století. "Vážně se začala řešit v roce 1994," vzpomíná hrádecký starosta Jaroslav Perlík.

Stavbu obchvatu ale řadu let blokovala neochota jednoho z hrádeckých obyvatel odprodat pozemek. Před třemi lety proto požádal kraj o jeho vyvlastnění. To teď řeší soud. A je to i důvodem, proč se nová silnice staví na dvě etapy.

První, ani ne dvoukilometrový úsek odlehčí od dopravy jen rokycanskému jižnímu předměstí. Povede ze Šťáhlavské ulice přes bývalý armádní areál a vyústí v ulici Veselská. "První řidiči by tudy mohli projet již příští léto," předpokládá vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Jaroslav Vejprava.

"To už by se mohlo dořešit i vyvlastnění sporného pozemku u nás a zažádat o dotace na dostavbu druhé části," věří Perlík.

První část obchvatu vyjde na 153 milionů

Hotový obchvat uleví především Kamennému Újezdu, kudy při měření před sedmi lety projelo denně na pět tisíc aut. "Teď už to bude zase o tisíc víc," odhaduje Perlík. Zhruba pětina z nich jsou kamiony. Silnice ale není na čtyřicetitunové kolosy stavěná. "Je samá díra a záplata. Má utrhané krajnice," popisuje Perlík stav komunikace III. třídy.

Kolik bude celý obchvat stát, je nyní podle něj předčasné odhadovat. První, rokycanská část vyjde na 153 milionů včetně DPH. Z toho 143 milionů přiteče z Unie.

Další desítky milionů bude muset zřejmě zainvestovat město Rokycany. "Vzniknout musí přípojky k obchvatu," vysvětluje místostarostka Marie Hlávková. Nová silnice totiž odřízne zadní část bývalého areálu kasáren s průmyslovými podniky od dálničního přivaděče.

"Chceme, aby do něj těžká nákladní auta najížděla rovnou z obchvatu. Nikoliv ulicí Boženy Němcové, kterou jsme loni nákladně opravili," dodala Hlávková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Slepice, která se zatoulala do areálu Fakultní nemocnice v Plzni na Lochotíně.
V areálu nemocnice se toulala slepice, s odchytem pomáhali i pacienti

Slepici, která se několik dní potulovala v areálu Fakultní nemocnice v Plzni na Lochotíně, musel lapit Karel Makoň ze záchranné stanice živočichů. Slípce se...  celý článek

Neobvyklý zásah policistů v civilu na řidiče z Karlovarska
GIBS hledá svědky plzeňského konfliktu řidiče s policisty v civilu

Generální inspekce bezpečnostních sborů hledá svědky zářijového konfliktu, při němž v Plzni dva policisté v civilu hrubě zakročili proti řidiči J. V. z...  celý článek

Hrad Radyně se bortí. Kameny vypadly z části věže.
Z věže hradu Radyně se utrhlo zdivo a kameny, zůstala třímetrová díra

Na východní věži hradu Radyně u Starého Plzence se zbortila část zdiva. Díru o průměru tři metry restaurátoři provizorně zabezpečili speciální maltou, úplně ji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.