Vedení města se zabývá jen úvahou, že by výměnu měli zadarmo obyvatelé města. To by však bylo zřejmě administrativně velmi náročné, protože by radnice musela najít systém, který by nebyl napadnutelný jako diskriminační vůči lidem, kteří v Plzni nebydlí a kartu chtějí. Právě proto TOP 09 navrhla, že by za kartu nemusel platit nikdo. Vedení radnice na to slyšet nechce.
Primátor Martin Zrzavecký (ČSSD) řekl, že řeší pouze možnost, jak výměnu zdarma umožnit obyvatelům Plzně.
„Ale v tento okamžik to vypadá, že nepřistoupíme na myšlenku částku 170 korun za občany Plzně hradit,“ řekl primátor. Tvrdí, že by radnice musela lidem na základě jejich žádostí složitě peníze posílat zpět na účty.
Proč tedy nelze jednoduše umožnit výměnu zdarma všem zájemcům? „Primárně máme poskytovat služby občanům města. A druhá věc je cena,“ argumentuje Zrzavecký. Primátor tvrdí, že pokud by karty byly zadarmo v Plzni, pak by za ně nechtěli platit ani lidé na Karlovarsku, kde se také používají, nebo v dalších městech, kam se možná rozšíří.
Primátor nicméně tvrdí, že radní budou hledat možnost, jak Plzeňanům náklady na výměnu kompenzovat.
Šéf klubu zastupitelů TOP 09 Michal Vozobule připomíná, že když se karty v Plzni zaváděly, dostávali je lidé také zadarmo. „Kdekdo se tady ohání podporou veřejné dopravy. Jakmile ale dojde na konkrétní krok, jen se hledají argumenty, proč to nejde. Výměna karet na pět let by dopravní podniky stála šest milionů. Tedy 1,2 milionu na rok. To je zanedbatelná částka. Zejména když město dává ročně dopravním podnikům přes 800 milionů korun,“ uvedl Vozobule.