"Zatímco vlak mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-zastávka potřebuje na cestu tři minuty, při přestupech a použití náhradní autobusové dopravy počítáme na stejný úsek s 15 až 20 minutami," upozorňuje Vladimír Kostelný z Krajského centra osobní dopravy v Plzni.
Většina vlaků mířících do Plzně pojede kvůli výluce asi o čtvrt hodiny dříve, než je tomu nyní, a to proto, aby lidem z plzeňského hlavního nádraží neujely navazující spoje.
Většina vlaků bude nově končit a odjíždět ze stanice Plzeň-zastávka, některé budou mít cílové stanice už na nádraží Plzeň-Valcha nebo v Dobřanech. "Detaily se lidé dozvědí ve výlukových jízdních řádech, které jsou už připravené," vysvětlil Ladislav Matouš z plzeňského ředitelství drah.
Trolejbusy pojedou přes most Milénia
U některých spojů z Plzně na Klatovy se mohou cestující domluvit s vlakovým personálem, aby zajistil v Klatovech pozdržení navazujícího vlaku směrem na Sušici.
Plzeňské trolejbusy vyjíždějící z vozovny na trasy i linky 10 a 13 budou opět jezdit místo Prokopovou ulicí přes most Milénia.
V Prokopově ulici jsou dva železniční mosty kousek vedle sebe. Jeden se opravoval loni na jaře, druhý přišel na řadu nyní.
Jeho rekonstrukce musí skončit do 27. června. V ten den večer už by na něm měl projet první vlak. Opravy mostů jsou součástí rozsáhlé modernizace železničního uzlu v Plzni zhruba za 950 milionů korun.