Vyšetřovatelé firmu dvakrát obvinili z obecného ohrožení z nedbalosti a ohrožení pod vlivem návykové látky, tedy za skutky, za něž by byl stíhaný pilot, pokud by nehodu přežil.
Státní zástupkyně ale stíhání vždy zrušila. Policie poté případ odložila.
Podle závěru vyšetřování bylo příčinou letecké nehody to, žepilot přecenil své schopnosti v kombinaci s alkoholem v krvi. Navíc měl přibližně dva týdny propadlé osvědčení zdravotní způsobilosti.
Zákon o trestní odpovědnosti právnických osob umožňuje stíhat i firmu, pokud policie dojde k závěru, že její statutární zástupce spáchal trestnou činnost v její prospěch nebo v rámci její činnosti. Let vrtulníku, který skončil tragicky, byl totiž součástí obchodního jednání.
Krátce po nehodě mediální zástupce společnosti, které Robinson R44-Raven patřil, řekl, že měli v Plzni na návštěvě zahraniční delegaci a dojednávali významný obchod.
Spolu s generálním ředitelem plzeňské firmy, který stroj pilotoval, zemřeli při nehodě také tři hosté z Thajska. Pětačtyřicetiletá žena a dva muži ve věku 57 a 45 let.
Tragédie se stala 5. září 2018 . Podle vyšetřovatelů pilot B. D. provedl v ten den tři krátké lety v okolí sídla své firmy na Borských polích. Druhý let ukončil přistáním na střeše budovy firmy a po nastoupení tří obchodních partnerů provedl další vzlet a pokračoval v letu nízko nad zemí.
Když urazil asi 2,5 kilometru provedl ostrou zatáčku doprava s extrémním náklonem a sklonem vrtulníku, kterou nezvládl. Stroj narazil do střechy výrobní haly u Nové Hospody na okraji Plzně a částečně se propadl až na zem.
Svědci popsali, že vrtulník dělal ve vzduchu divné manévry, před pádem se rozkomíhal z jedné strany na druhou, po chvíli se otočil na bok a spadl na halu.