Z parkoviště působí průčelí budovy klatovského nádraží mohutně. Je typickou ukázkou socialistického realismu z konce 50. let minulého století, od roku 2014 je památkově chráněným objektem.
„Se zahájením stavby počítáme v březnu 2022, trvat by měla přesně dva roky. Celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 458 milionů korun. Její náplní je především modernizace odbavovací haly a severního křídla klatovského osobního nádraží. V hale projdou renovací veřejné toalety, budou upraveny prostory pro dopravce i komerční využití,“ uvedla Nela Friebová ze Správy železnic, která je vlastníkem budovy.
Nezávisle na plánech majitele budovy Plzeňský kraj připravuje v Klatovech vybudování nového přestupního terminálu mezi autobusy a vlaky. Dosud meziměstské autobusy začínají a končí na autobusovém nádraží, které je v majetku ČSAD Autobusy Plzeň.
Pro cestujícího, který potřebuje přestoupit mezi autobusem a vlakem, to nyní znamená překonat pěšky téměř půl kilometrovou vzdálenost, která obě nádraží dělí.
Vize kraje je taková, že po úpravě přednádražního prostoru budou i meziměstské autobusové linky začínat a končit před nádražní budovou, kde dnes mají zastávku jen spoje klatovské městské dopravy.
Plzeňský kraj vyhlásil před rokem prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace přestupního terminálu veřejné dopravy v Klatovech. Z veřejně dostupné dokumentace vyplývá, že zájem projevily tři firmy, vítěz uspěl s cenou 2,5 milionu korun bez DPH.
Nádraží Klatovy
|
„Projekční řešení musí být hotové do konce letošního roku,“ upřesnil mluvčí krajských silničářů Miroslav Anton.
Projekt je konzultovaný i s městem. Před vlakové nádraží by po dokončení terminálu mělo zajíždět 25 meziměstských linek a i dvě městské dopravy.
Už při plánované rekonstrukci nádražní budovy Správa železnic počítá s tím, že před nádražím vznikne autobusový terminál.
„Ve druhém podlaží výpravní budovy nádraží Klatovy bude i zázemí pro řidiče autobusů. Ze severního křídla budovy sem budou navíc přesunuty lékařské ordinace. Ty budou z odbavovací haly přístupné nově navrženým schodištěm a výtahem,“ uvedla Nela Friebová ze Správy železnic.
Kraj v posledních letech buduje u vybraných nádraží přestupní terminály mezi vlaky a autobusy, aby pro lidi bylo co nejjednodušší cestování po kraji veřejnou dopravou.