Vyřídit si úřední záležitosti na plzeňském magistrátu je nově možné ve středu až do 19 hodin.

Vyřídit si úřední záležitosti na plzeňském magistrátu je nově možné ve středu až do 19 hodin. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

V Plzni zavedli novinku, zavoláte a úředník na vás počká až do večera

  • 0
Převratnou novinku zavedl plzeňský magistrát. Spočívá v možnosti objednat se na úřady v prodlouženém termínu až do 19 hodin. Má to pomoci především lidem, kterým nestačí běžné úřední hodiny.

"Ve středu dostávají možnost vyřídit si svoji žádost po objednávce prostřednictvím telefonu nebo e-mailu až do 19 hodin. Zaregistrovat se musí minimálně dva pracovní dny dopředu," vysvětluje tajemnice magistrátu Dagmar Škubalová.

Novinka se týká prakticky všech nejčastěji využívaných pracovišť magistrátu.

A kde si mají lidé domluvit, aby na ně úředník počkal ve středu do večera? "Určitě je nejlepší telefonicky se dohodnout na úřadě, kde si občan potřebuje něco vyřídit. Ale pokud člověk neví přímou linku na konkrétního úředníka, je možné volat přes kontaktní centrum magistrátu, které má číslo 378 031 111. Tam mu operátoři pomohou. A pokud bude mít zájem o schůzku, domluví se nebo přímo přepojí na úřad," sdělil Tomáš Karhan.

Ve vybraných budovách se také nově budou přijímat podání od občanů po celý čas jejich provozní doby. Ve Škroupově 5 a v Kopeckého sadech 11 je to od 6 do 18 hodin, na náměstí Republiky 1 je v podstatě nepřetržitý provoz. "Pokud bude radnice zavřená, na zazvonění převezme podání službu konající pracovník," doplňuje ředitel úřadu správních agend magistrátu Petr Triner.

Agendy, které se budou vyřizovat nad rámec současných úředních hodin, vyřizují odbory registru vozidel a řidičů, správních činností, státní sociální péče, životního prostředí, vnitřní správy, památkové péče, nabývání majetku, prodeje majetku, evidence majetku, účtování a daní, bytový, stavebně správní, rozvoje a plánování, a rovněž Živnostenský úřad a Archiv města Plzně.