Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

V Plzni si posvítí na školu, která dětem bránila v odchodu na gymnázia

  • 2
Plzeňská 21. základní škola postupovala chybně, když svým žákům, kteří chtěli přestoupit na víceletá gymnázia, odmítala potvrdit přihlášky. Konstatoval to školský odbor plzeňské radnice, který se zabýval stížností rodičů.

"Stížnost byla oprávněná. Navrhujeme určitá opatření, která by nyní měla ve škole proběhnout," sdělila vedoucí školského odboru Eva Prokopová. Konkrétní ale být nechtěla s odůvodněním, že nejdříve je třeba vše probrat osobně s ředitelem školy Martinem Prokopem (shoda jmen s vedoucí odboru je náhodná, pozn. red.). Prokopová nechtěla komentovat ani případný postih ředitele.

Ze tří tříd zbydou jen dvě

Na 21. ZŠ je nyní 86 žáků v pátých ročnících, předběžně zvažuje odchod na víceleté gymnázium 34 z nich. Ze dvou tříd tak zřejmě zbudou jen dvě.

IDNES.cz informoval o případu v polovině února, kdy se na redakci obrátila jedna nespokojená čtenářka kvůli tomu, že škola nechtěla jejímu dítěti potvrdit přihlášku na víceleté gymnázium, protože nechce, aby děti odcházely. Učitelé podle jedné z matek měli zakázáno dětem odpovídat i na dotazy ohledně přijímaček (více čtěte zde).

Matka žáka pátého ročníku, která na školský odbor stížnost podala, nyní její závěr nepřekvapil. "Já jsem si nic nevymýšlela, opravdu k tomu došlo. Dítě nám přineslo přihlášky na gymnázium zpátky," uvedla žena, která si nepřála zveřejnit své jméno. Dodala nicméně, že škola celou záležitost obratem dala do pořádku.
 
"My jsme už vše napravili. Všechny přihlášky jsou podepsané, všechno je vyřešené, mluvil jsem o tom i s rodiči," potvrdil ředitel školy Martin Prokop.

Minulý týden se ředitel spolu se svou zástupkyní pro první stupeň Libuší Pechovou sešel s maminkou, která podávala stížnost, a dvěma dalšími rodiči, a vše jim vysvětlili. "Uznali, že se stala chyba, zjistilo se také, kde došlo k nedorozumění. Víceméně se nám omluvili," prohlásila žena s tím, že jí při podávání stížnosti nešlo o postih, ale o to, aby se situace napravila a škola uznala chybu.