Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Plzni se začne soutěžit o stavbu depa MHD za miliardy korun

  15:59aktualizováno  15:59
Plzeňská radnice chystá soutěž o to, kdo postaví nové depo pro trolejbusy a autobusy dopravních podniků. Samotné vybudování depa má představovat investici za dvě nebo tři miliardy, další miliardy budou ve hře za údržbu vozidel. Půjde o největší zakázku, o jaké se v Plzni kdy rozhodovalo.

Současné depo v Cukrovarské ulici už nevyhovuje. Plzeňský dopravní podnik potřebuje nutně nové zázemí | foto: Daniel Beran, MAFRA

Plzeňští zastupitelé už schválili podmínky pro výběrové řízení, které vyhlásí dopravní podniky. "K zásadním podmínkám patří například to, že zájemce musí být dostatečně silný partner. Na tuto zakázku nemůže aspirovat někdo, kde nemá dostatečné kapitálové i profesní zázemí," prohlásil náměstek primátora Miloslav Šimák.

Radnice si chce navíc ve výběrovém řízení pojistit, že zaměstnanci dopravních podniků, kteří pracují na údržbě vozů, neskončí po příchodu nového provozovatele depa na dlažbě.

Pokud by totiž dopravní podniky začaly spolupracovat s novým provozovatelem depa, dotkne se to asi 250 lidí, což je víc než pětina zaměstnanců dopravních podniků. Ti by měli v novém depu pracovat.

"Pro ně by mělo být minimálně rok garantováno, že nebudou propuštěni. Měli by i dál využívat výhody, které mají zakotvené v kolektivní smlouvě dopravních podniků," sdělil Šimák.

Kdo depo postaví, by mělo být jasné do dubna příštího roku

Oficiální hledání zájemce o stavbu depa začne v polovině července. Zájemci nejprve projdou prvním kolem výběru. "V něm se budou hodnotit kvalifikační předpoklady," uvedl Šimák.

Ve druhém kole na konci srpna nebo v září se bude posuzovat cena za nabízenou službu, tedy i za provoz depa v období třiceti let. "Ke konci roku by měly být ty nabídky podány," konstatoval Šimák.

Náměstek předpokládá, že k definitivnímu rozhodnutí o tom, kdo, kde a za kolik depo postaví, padne v prvním čtvrtletí příštího roku. Šimák přitom zdůrazňuje, že radnice na projekt kývne pouze v případě, že bude pro město výhodný.

Výběrové řízení je podle opozice připravené dobře

Do upřesnění podmínek soutěže mluvila opoziční TOP 09. Její zastupitelé jsou přesvědčeni, že výběrové řízení je připraveno dobře. Vzhledem k tomu, že pravděpodobným místem pro vybudování nového depa dopravních podniků je areál Škodovky, je za favorita soutěže považována Škoda Transportation.

"Doufám, že se přihlásí víc soutěžitelů. A doufám, že pokud vyhraje Škodovka, bude soutěž natolik reprezentativní, že bude zcela jasné, že vyhrála oprávněně," konstatoval Tomáš Jílek z TOP 09.

Nový partner dopravních podniků by měl depo provozovat třicet let. Inkasoval by přitom splátky za stavbu a peníze za údržbu vozidel. Dnes radnice předpokládá, že by se celkově jednalo o 12 miliard korun. Město plánuje vybudování nového depa už desítky let a zatím se nedokázalo hnout z místa, přestože depo v Cukrovarské ulici dávno nestačí vozy pobrat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Policie obvinila z usmrcení řidiče, který srazil na přechodu dva chlapce

Policie obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče, který v červnu v Plzni srazil dvě děti. Sourozenci na následky zranění v nemocnici zemřeli. Muži hrozí až šest...  celý článek

V zásilce, která vybuchla, byla baterie do elektrokola.
Ve třídírně zásilek vybuchl balíček, byla v něm baterie do elektrokola

V plzeňské firmě na třídění zásilek vybuchl balíček s akumulátorem. Zaměstnanci stačili požár zlikvidovat před příjezdem hasičů. Příčinu náhlého samovznícení...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.