Interiér tramvaje T3. Cestující si ji pamatují podle laminátových sedadel ve

Interiér tramvaje T3. Cestující si ji pamatují podle laminátových sedadel ve tvaru vajíčka. | foto: Jiří Trnka

V Plzni dojezdily tramvaje T3, s typickými sedadly ve tvaru vajíčka

  • 3
Po padesáti letech v Plzni skončil provoz tramvají T3. Cestující je znali jako ty s laminátovými sedačkami ve tvaru vajíčka a s klasickým pantografovým sběračem proudu na střeše. Poslední tramvaj T3 vyjela do plzeňských ulic tuto neděli.

Od roku 1964 do roku 1987 bylo do Plzně postupně dodáno 127 vozů řady T3 v různých modifikacích a byla jim přidělena čísla 160 až 287.

Některé z nich prošly důkladnou modernizací, při které byla kompletně opravena skříň vozu a hlavně dosazena moderní elektrická výzbroj na bázi polovodičů.

"Ostatní postupně procházejí ještě rozsáhlejší modernizací, při které je zcela nahrazena vozová skříň za novou, která již například poskytuje ve střední části i bezbariérový přístup pro občany se sníženou pohyblivostí a maminky s kočárky," říká technik údržby Dopravního podniku Jiří Trnka.

Poslední tramvají typu T3, která v neděli vyjela do města, byl vůz s číslem 187. "Tato tramvaj byla byla vyrobena v roce 1974 a do současné chvíle po Plzni najezdila s cestujícími více než 1,7 milionu kilometrů," podotkl Trnka.

Vozy řady T3 z produkce Tatry Smíchov (později ČKD) byly vůbec nejpočetněji vyráběná vozidla elektrické dráhy na světě a i v Plzni mají svoji velkou tradici.

Dopravní podnik pro budoucí generace zachoval ve sbírce historických vozidel vůz číslo 192, který je uveden do původního stavu z výroby roku 1975 a reprezentuje tak tuto nejúspěšnější řadu tramvají vůbec.