Hlavní nádraží v Plzni

Hlavní nádraží v Plzni | foto: MF DNES

V Plzni bude brzy snazší cesta z vlaku na zastávky tramvají

  • 0
Už brzy projdou první cestující novým podchodem od zastávek městské hromadné dopravy v Šumavské ulici přímo do haly v budově hlavního vlakového nádraží v Plzni. Otevřen by měl být v polovině prosince. V návaznosti na to vzniká projekt autobusového nádraží hned u kolejí.

"Otevření podchodu ze Šumavské ulice by mělo být spojené s novým jízdním řádem, který vstoupí v platnost 15. prosince," říká Vladimír Kostelný, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Jeho slova potvrzuje i Tomáš Drvota ze Správy železniční a dopravní cesty. "Podchod bude otevřen pro cestující letos v prosinci. Plné zprovoznění podchodu až do Železniční ulice je plánováno na květen 2014," upřesňuje Drvota.

Tisíce lidí denně se tak na cestě z vlaku ke stanicím MHD konečně budou moci vyhnout pustnoucímu podchodu pod Sirkovou ulicí. Z toho nového  povedou výtahy a jezdící schody přímo na nástupiště.

"Pro vozíčkáře je každé takovéto zlepšení výraznou pomocí a ulehčením," prohlásila Olga Puflerová, předsedkyně sdružení Vozíčkáři Plzeňska. "V hale nádraží výtah je. Do prvního patra jsem se jím už dostala, ale zdviž na každé nástupiště a podchod z nádraží přímo do ulice se stanicemi městské dopravy je určitě přínosem,“ říká Puflerová.

Na otevření podchodu by měl navázat i nový přechod pro chodce z tramvajových stanic v Sirkové ulici směrem do Šumavské ulice (zatím musí všichni použít podchod) a pak by měl být bezbariérový přechod i přes Šumavskou přímo k podchodu.

Úpravy budou výrazným ulehčením nejen pro vozíčkáře, ale i pro maminky s kočárky. Ty teď musí překonat celkem 650 metrů, které je dělí od haly nádraží a Americké třídy ke sjezdu do současného podchodu pod Sirkovou ulicí a složitého dopravování na stanici tramvají.

Po otevření podchodu přímo z nádraží to bude na zastávky jen 300 metrů a vše v jedné úrovni. Navíc v Šumavské ulici přímo u východu z podchodu budou nové zastávky trolejbusů. Lidé je ale naplno využijí po otevření zrekonstruovaného mostu na Americké.

Podchod bude otevřený nepřetržitě, budova nádraží se ale bude stejně jako nyní v noci zamykat. Město teď řeší, co bude s podchodem pod Sirkovou ulicí, když lidé budou chodit z nádraží jinudy.

Nejraději by našlo nájemce, který by oživil 20 let používané místo, které bylo původně projektované jako kryt. "Podchod pod Sirkovou ulicí je součástí území, pro které schválilo minulý týden zastupitelstvo města uspořádat urbanisticko-architektonickou soutěž. Právě řešení podchodu, jeho další využití, zapojení do budoucí zástavby i veřejného prostoru bude jeden z dílčích úkolů, na který budou architektonické týmy hledat v rámci soutěže odpověď," uvedla Irena Vostracká, ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.