Vlaky RegioShark začnou jezdit z Plzně do Chebu i Nepomuku

Vlaky RegioShark začnou jezdit z Plzně do Chebu i Nepomuku | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Na trať do Chebu vyjedou „žraloci“, někde pojedou vlaky jen o víkendu

  • 3
Místo lokálky pro šest lidí autobus, nebo vlaky jen o víkendu. I takové změny přináší nový jízdní řád Českých drah pro Plzeňský kraj, podle kterého začnou jezdit vlaky od 14. prosince.

Jezdíte často vlakem ze Stodu do Horšovského Týna na Domažlicku? Od poloviny prosince pojedou vlaky mezi oběma městy jen o víkendu. V pracovních dnech budou muset lidé, kteří tady využívají veřejnou dopravu, jezdit autobusy. 

To je jedna z mnoha změn, která nastane po objednání menšího objemu regionální železniční dopravy Plzeňským krajem. Od 14. prosince začnou regionální vlaky ukrajovat první kilometry z objednaných 5 013 416 vozokilometrů za rok, což je o 4,8 procenta méně, než si objednal kraj v loňském roce.

Informovaly o tom České dráhy společně s Poved, tedy Plzeňským organizátorem veřejné dopravy.

Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová řekla, že kvůli nízkému zájmu cestujících o jízdy vlakem budou omezení i na trati mezi Svojšínem a Borem na Tachovsku.

„Vlaky tu budou jezdit čtyři dny v týdnu, od čtvrtka do neděle. I tady je důvodem nízký počet cestujících,“ řekla Pistoriusová.

Upravený jízdní řád je i na hlavní trati mezi Plzní a Prahou. Protože pokračují práce na stavbě koridoru mezi Plzní a Rokycany, jízdní řád nejen u mezinárodních spojů a expresů, ale i u regionálních spojů musel být upravený pro provoz pouze po jedné koleji. Mezi Plzní a Berounem přibudou klimatizované vlaky.

RegioSharky budou jezdit na třech tratích a více spojích

Na elektrifikované trati železničního koridoru z Plzně přes Svojšín, Mariánské Lázně do Chebu nahradí některé vlaky s elektrickými lokomotivami motorové vozy RegioShark, které svým vzhledem připomínají žraloka.

„Ve srovnání se současným jízdním řádem jich bude na této trati jezdit více. I když je trať elektrifikovaná, tato vozidla jsou modernější, pro cestující komfortnější, nízkopodlažní, mají prostory pro přepravu vozíčkářů i jízdních kol. V konečné stanici odpadá i přejíždění lokomotivy, strojvedoucí jen přejde do ovládací kabiny na druhé straně vozidla. Kapacitně RegioSharky pro nasazení na této trati stačí,“ vysvětlila Radka Pistoriusová.

I když prioritní tratí pro nasazování RegioSharků zůstává spojení Plzně s Domažlicemi, tato vzhledově nepřehlédnutelná vozidla se budou o víkendech objevovat i na tratích z Plzně do Žihle a na večerním spoji z Plzně do Nepomuku.

Přes Plzeň budou i nadále jezdit vlaky Pendolino. Ty objednává ministerstvo dopravy. Protože Pendolina nahrazují i některé původní rychlíky, podle Pistoriusové nebudou potřebovat cestující na trase mezi Plzní a Františkovými lázněmi jinak povinné místenky pro cestování ve druhé třídě.

V průběhu roku 2015 se i ve vlacích v regionu objeví modernizované vagony s klimatizací, kde cestující mají u sedadel například elektrické zásuvky pro připojení notebooků nebo podobných zařízení. 

„Nákupem Railjetů na dálkové spoje se právě tyto vozy uvolňují. Výhledově by ve vlacích do Chebu a Klatov mělo být až 80 procent těchto modernizovaných vozů. Přicházet budou postupně,“ řekla Radka Pistoriusová z Českých drah.