Podle prvních odhadů se měl provoz obnovit už kolem 15. hodiny, ukázalo se však, že škoda je vážnější.
„K vykolejení nedošlo přímo v Horažďovicích, ale už před nimi v úseku Pačejov - Horažďovice předměstí. Vykolejil patnáctý z jednadvaceti vagonů,“ popsal odpoledne Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Trať je podle něj značně poškozena v několikakilometrovém úseku. „Jsou poškozeny zhruba tři kilometry trati a 3,5 tisíce pražců,“ sdělil Drápal.
Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty doplnil, že vykolejený vagon poškodil dvě výhybky.
„Jedna je zdemolovaná úplně, druhá částečně,“ sdělil Ptačinský s tím, že na místě už začaly opravy kolejí.
K obnovení provozu alespoň na jedné koleji by podle Ptačinského mělo dojít v úterý, jisté ale je, že ještě ráno budou jezdit náhradní autobusy.
Celková škoda, na kolejích i na vlakové soupravě, dosáhla 2,5 milionů korun, příčinou byla pravděpodobně technická závada, konkrétně ukroucený čep na podvozku.
Nákladní vlak, který převážel uhlí, vykolejil před devátou hodinou ranní.
„Vlaky nemohou jezdit přes stanici Horažďovice předměstí. Způsobuje to potíže na hlavní trati mezi Plzní a Českými Budějovicemi,“ popsala dopoledne mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová s tím, že rychlíky tudy jezdí v dvouhodinovém taktu.
Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úseku Horažďovice předměstí - Pačejov.