Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V bývalých kasárnách v Sušici budou byty, firmy o areál nemají zájem

  10:12aktualizováno  10:12
Areál bývalých kasáren v Sušici na Klatovsku se měl podle plánů radnice stát rájem pro investory, kteří by dali práci mnoha lidem. Firmy se ale nepodařilo sehnat, a tak radnice území nabídne pro výstavbu rodinných domů a menších provozoven.

Radní v Sušici chtěli mít v areálu Pod Kalichem průmyslovou výrobu. Firmy se ale nehrnou, a tak vzniknou v bývalých kasárnách rodinné domy. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Bývalá kasárna v některých městech posloužila jako základy průmyslových zón, kde našli místní lidé práci. Podobný záměr mělo vedení Sušice s areálem o velikosti 8,5 hektaru Pod Kalichem téměř na okraji města. Nápad ale ztroskotal, protože o lokalitu neměl nikdo z podnikatelů zájem. Město má teď jiný plán.

"Letos by měla skončit demolice kasárenských budov, v příštím roce chceme vybudovat páteřní inženýrské sítě a následně území připravit tak, aby mohlo sloužit pro bydlení," uvedla místostarostka Sušice Věra Marešová.

V územním plánu je lokalita vedená jako smíšené území městské. Radnice jej chce nabídnout soukromým stavebníkům. "Mohly by tam vzniknout rodinné domky s provozovnami. Území je dlouhodobým problémem města, protože je zatížené spoustou starých objektů. Jenom jejich demolice je hodně drahá. Financuje ji město s dotací ministerstva pro místní rozvoj," podotkla Marešová s tím, že město už do demolice investovalo zhruba pět milionů, což byla asi třetina nákladů.

Kasárny jsou mimo centrum v lokalitě, která přechází do volné krajiny. Původně tu radnice chtěla mít průmyslovou zónu, ale investor se v posledních letech nenašel, a to zejména kvůli nevyhovující dopravní obslužnosti.

Prázdný je také areál bývalé fabriky Solo

Obdobný problém mají podle Maříkové například Klatovy.  "Ty jsou alespoň z jedné strany napojené na silnici první třídy, Sušice je závislá jen na silnicích druhé třídy," říká Marešová.

V Sušici je ale kromě kasáren ještě jedno opuštěné místo, takzvaný brownfield, kde je bývalá fabrika Solo. Na začátku devadesátých let minulého století byl areál v dražbě. Město se jí také účastnilo, ale neuspělo.

"Nyní tento areál není v majetku města, patří brněnské privátní společnosti. Zatím se tam podařilo umístit jen obchodní řetězce. Je tam Lidl a Tesco. Vedení města by ale mělo zájem, aby tam byla zahájena nějaká průmyslová výroba, a tím aby se podpořila zaměstnanost," podotkla Marešová.

Podle jejích slov může město soukromníky podpořit i finančně. Uzavřelo už i dohodu o společně budované areálové komunikaci.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Policie obvinila z usmrcení řidiče, který srazil na přechodu dva chlapce

Policie obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče, který v červnu v Plzni srazil dvě děti. Sourozenci na následky zranění v nemocnici zemřeli. Muži hrozí až šest...  celý článek

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.