"Ani v dnešní poště jsme nic neměli," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Silnici tak podle jejích slov budou moci řidiči určitě využívat i po oba svátky v úterý a ve středu.
Silnice za miliarduObchvat Třemošné na silnici I. třídy č. 27 je dlouhý 3,8 km a stál 921 mil. Kč. Auta po něm jezdí od letošního jara. |
"Rozhodně se nemíníme rozhodnutí soudu vzpírat. Nebude to snadný krok, ale máme připraveno dopravní značení a jsme připraveni ho nainstalovat a převést dopravu zpět přes město, jak jezdila auta dříve. Učiníme tak ale až ve chvíli, kdy budeme mít papír od soudu v ruce," řekla Vápeníková.
Po čtyři kilometry dlouhé silnici kolem městečka na sever od Plzně jezdí auta od letošního jara, komunikace ale dosud nebyla zkolaudována a soud ji minulý čtvrtek zakázal používat. Vyhověl návrhu lidí z domů u silnice, kterým vadí hluk projíždějících aut.
Vyzvali hejtmana, ten svolal jednání znesvářených stran
Václav Týzl z třemošenského občanského sdružení konstatoval, že nepovažuje za nutné urgovat respektování soudního nařízení, protože si je vědom všech úskalí, které to přinese. Pozastavil se nicméně nad tím, že ani poté, co o rozhodnutí soudu informovala média, se na sdružení nikdo neobrátil s návrhem na řešení sporu.
"Sami v této chvíli rozesíláme výzvy institucím, které mohou přispět k řešení," řekl Týzl. Konkrétně vyzval hejtmana Milana Chovance, aby se do sporu vložil.
Hejtman na výzvu zareagoval a svolal jednání zástupců občanského sdružení Orlík Třemošná, Krajské hygienické stanice v Plzni, města Třemošná, Ředitelství silnic a dálnic, Ministerstva dopravy ČR a Plzeňského kraje. Podle Petry Buřičové z kanceláře hejtmana se schůzka má uskutečnit v pondělí 11. července odpoledne.
Lidé z občanského sdružení zdůrazňují, že jim nevadí obchvat jako takový, naopak uznávají jeho potřebnost, kritizují ale, jakým způsobem byl postaven. Hluk z nové silnice se rozléhá a tříští přímo o jejich domy, na nové silnici podle nich také umírá zvěř. Požadují proto instalovat podél komunikace zábrany a protihlukové stěny.
Ředitelství silnic a dálnic to ale odmítá s tím, že nic takového není v projektu, na jehož základě bylo vydáno stavební povolení. Zpochybňuje i výsledky měření hluku. Testy, které si nechalo udělat, prý překročení žádných limitů neprokázaly.