Marek Šilhan z vedení plzeňské městské policie potvrdil, že zkušební provoz skončil už v průběhu dubna.
„V současné době se vyhodnocuje jen fungování systému, ne to, co je na záznamech,“ řekl Šilhan. To znamená, že technici zkoumají, jak kvalitní jsou samotné snímky a zda se data bezpečně dostanou k úředníkům, kteří budou přestupky vyhodnocovat a pak sledovat, zda obeslaní skutečně zaplatí vyměřené pokuty.
Místo pro úsekové měření vybírali policisté
První úsekové měření rychlosti ve městě je v Plzni-Bolevci na výjezdu ven z krajské metropole. Začíná za křižovatkou se Studentskou ulicí a končí u tramvajové zastávky za křižovatkou s ulicí Pode Dvory u boleveckého hřbitova. Je dlouhý asi 600 metrů. Tuhle část Plaské ulice vytipovali před dvěma lety policisté jako jedno z rizikových míst.
Začátek i konec měřeného úseku je označený bílou čarou na silnici, každý jízdní pruh snímá jedna kamera. Systém si načte čas vjezdu a pak i výjezdu auta z měřeného úseku. Rozhodující není okamžitá rychlost, ale průměrná, a to v celém měřeném úseku. Systém automaticky odešle jen zaznamenaná překročení rychlosti.
Podle původních plánů měl systém na Plaské kontrolovat řidiče už v roce 2013. Vše ale zpozdily technické problémy. Například ještě letos v únoru počítačoví odborníci dolaďovali systém, aby i úředníci bdící na placení vyměřených pokut měli přehled, kdo z příliš rychlých řidičů zaměřených radarem pokutu zaplatil a kde bude nutné přistoupit k jejímu vymáhání.