Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podjezd u boleveckého rybníka už je otevřený, zbývá rozšířit vozovku

  17:23aktualizováno  17:23
Po více než čtvrt roce je pro motoristy opět průjezdná ulice U Velkého rybníka v Plzni-Bolevci, kde se opravoval a zvětšoval železniční podjezd. Úzký průjezd nyní nahradil vyšší a širší betonový most. Zbývá ještě rozšířit pod ním i vozovku.

Otevřený podjezd železniční trati v ulici U Velkého rybníka v Plzni. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Podjezdem, kterému řidiči přezdívají „myší díra“, se léta jezdilo vždy jen kyvadlově. Dvě auta se pod něj nevešla. Navíc byl tak nízký, že pod ním mohla projet jen vozidla vysoká maximálně něco málo přes dva metry.

Teď podjezd nahradil betonový most, pod nějž se vejdou i autobusy, dva jízdní pruhy pro auta a ještě chodník na jedné straně silnice.

Věc má ale háček. Silnice pod tratí má vyasfaltovaný jen jeden jízdní pruh, druhá polovina vozovky je zatím vysypaná jen drtí. Dvě auta vedle sebe už ale pod mostem pohodlně projedou.

Proč není asfalt na obou polovinách silnice? Správa železniční dopravní cesty, která financovala nový most, stačila kompletní projekt přestavby zpracovat za jediný rok. Taková rychlost překvapila plzeňské úředníky. Neměli připravený projekt a všechna potřebná povolení pro rozšíření vozovky.

Navíc ve smlouvě stálo, že silnici pod tratí musí uvést do původního stavu - tedy s jedním jízdním pruhem pro auta.

Nákladní auta do ulice U Velkého rybníka dál nesmějí

„V současné době doděláváme projektovou dokumentaci a snažíme se, aby vše bylo co nejdříve dokončeno v definitivní podobě. To ale bude vyžadovat stavební povolení. Protože nyní je asfaltový povrch jen pod částí nového železničního podjezdu, je tam dočasně snížená rychlost na 30 kilometrů v hodině. Důvod je jednoduchý. Kdo autem nebude chtít vjet na nevyasfaltovanou část, bude muset najet do protisměru a dát přednost protijedoucím autům, jako to bylo dříve,“ vysvětlil dopravní odborník ze Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.

Zatímco po silnici jezdí auta už od minulého týdne, vlaky se přes nově vybudovaný most poprvé projedou až 23. prosince. Výluka skončí o půlnoci z pondělí na úterý.

I když se teď pod most vejdou větší auta, pro nákladní automobily bude ulice U Velkého rybníka i nadále uzavřená. Také autobusy městské dopravy budou jezdit po současné trase kolem Prokopávky.

„Obsluhujeme stanici K Prokopávce, kterou cestující hojně využívají, a také přestupní uzel Okounová. Pokud by měla v trase nastat nějaká změna, musel by přijít podnět od objednavatele,“ uvedl před měsícem provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.

Šoféři autobusů ale nově získali možnost objížďky, když by silnici kolem Prokopávky uzavřela třeba nehoda. Pod původní podjezd se totiž nevešly.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Požár osobních aut v Poběžovicích ve čtvrtek 5. října.
Žhář ničí na Domažlicku auta, během dvou týdnů hořela už čtyři

Během dvou týdnů hasiči likvidovali dva požáry v Poběžovicích na Domažlicku. Neznámý žhář si v obou případech vybral ke svému řádění auta.   celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PROGRAMÁTOR VÝROBNÍCH LINEK

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.