Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany má rok zpoždění

  18:06aktualizováno  18:06
Až v roce 2017, tedy o rok později, než se plánovalo, projede první vlak čtyřkilometrovým železničním tunelem mezi Plzní a Kyšicemi. Nečekané archeologické nálezy totiž práci stavařů výrazně zpomalily.

Studie železničního koridoru, tunel pod vrchem Chlum u Plzně | foto: SUDOP

Podle původního plánu měla začít ražba prvního tunelu skrz vrch Chlum u Kyšic letos v červenci. Jenže všechno je jinak.

„Bohužel, vzhledem k archeologickému průzkumu se nám stále nepodařilo dohnat zpoždění proti plánovanému harmonogramu. V této chvíli se předpokládá zahájení ražby začátkem roku 2015,“ říká Marek Illiaš z tiskového odboru Správy dopravní železniční cesty (SŽDC), která je investorem modernizace trati mezi Rokycany a Plzní.

Stavbaři doufali, že archeologové budou na místě pracovat nejdéle do letošního března. Jenže průzkum skončil až o letních prázdninách.

„Překvapilo nás velké množství nálezů, nečekali jsme je. Oblast mezi Ejpovicemi a Kyšicemi jsme už opustili, skončili i archeologové Západočeského muzea, kteří pracovali ještě na dalších plochách,“ říká archeoložka Kateřina Postránecká ze Západočeského institutu pro ochranu a dokumentaci památek.

V místě, kde trať povede asi osm metrů pod úrovní současného terénu, odkryli archeologové pozoruhodnou vodní nádrž, kterou vytvořili lidé. Může být stará až osm tisíc let (více o ní čtěte zde). Kromě ní vědci našli i základy staveb, zbytky keramiky, středověké jehlice i žárové hroby.

V současné době stavbaři budují stěnu budoucího tunelového portálu u Kyšic a připravují plochu pro smontování razicího štítu.

„Na stavbě Plzeň - Rokycany je nyní skluz oproti původnímu harmonogramu asi jeden rok. Stavba bude určitě dokončena tak, aby na ni mohly být čerpány dotace z evropských projektů,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

První vlak by tedy měl projet tunelem na přelomu srpna a září 2017. Soupravy budou na nové trati svištět rychlostí až 160 km/hod.

U silnice mezi Kyšicemi a Dýšinou se také staví nový silniční most nad budoucí rychlostní železnicí. Jakmile bude hotový a napojí k němu silnici, začnou po něm jezdit auta. Kvůli železniční trati totiž bude nutné stávající silnici rozbagrovat.

Projekt stavby železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Veronika Petrová přijela kvůli volbám až ze Švýcarska. (20. 10. 2017)
Je to povinnost, říká žena, která kvůli volbám jela z Curychu do Plzně

V pět ráno přijela do Plzně a o půlnoci se vrací zpět do Curychu. Stovky kilometrů cestovala šestadvacetiletá Veronika Petrová jen proto, aby mohla jít k...  celý článek

Anna Palková si zatančila v televizním pořadu Tvoje tvář má známý hlas.
Dívka je v klipu stejně šílená jako já, říká tanečnice z hudební show

Anna Palková z Plzně se nečekaně stala televizní hvězdou. Čtyřikrát se objevila v pořadu Tvoje tvář má známý hlas, kdy tancem doprovázela soutěžící zpěváky....  celý článek

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.