Na obchvatu Třemošné je před křižovatkami snížená rychlost a zakázané...

Na obchvatu Třemošné je před křižovatkami snížená rychlost a zakázané předjíždění. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Na rizikových křižovatkách u Třemošné značky nově přikazují zpomalit

  • 12
Na dvou místech obchvatu Třemošné na Plzeňsku musejí šoféři nově sundat nohu z plynu. Týká se to křižovatek na Záluží a pak na Horní Břízu, kde je nově místo devadesátky povolená jen sedmdesátka. Právě tady se na pět let starém obchvatu stávají těžké nehody.

Snížená rychlost a zákazy předjíždění se týkají křižovatek u Diany, což je křížení průtahu se silnicí z Třemošné do Horní Břízy, a takzvané křižovatky smrti, kde se obchvat kříží se silnicí spojující Třemošnou se Zálužím. Aby značky řidiči nepřehlédli, jsou osazené po obou stranách frekventované silnice.

Obchvat Třemošné

„Nové dopravní značení bylo osazeno před několika dny. Kromě snížení maximální rychlosti na 70 kilometrů v hodině jsou tam i značky zakazující předjíždění,“ uvedl vedoucí úseku výstavby plzeňského zastoupení Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Blabol.

I když křižovatka na Záluží, která je pod kopcem, dostala po sérii těžkých havárií přezdívku křižovatka smrti, za pět let, co auta jezdí po obchvatu, tu zemřel při bouračce jeden člověk. Na křižovatce u Diany za stejnou dobu už nejméně tři.

Obec bere snížení rychlosti na rizikových křižovatkách jako první krok ke zvýšení bezpečnosti. „Záluží je součástí Třemošné. Naším zájmem samozřejmě je, aby cesta z jedné části obce do druhé byla co nejbezpečnější. První dojmy po osazení značek? Když auta limity dodržují, je to velký rozdíl ve srovnání s minulostí,“ řekl ve středu místostarosta Třemošné Petr Žižka.

Řidiči přijíždějící z vedlejších silnic nestíhali obchvat přejet

Policejní mluvčí Jan Koželuh uvedl, že dodržování rychlostních limitů i zákazů předjíždění u obou křižovatek kontrolují policisté při běžném výkonu své služby.

Z dlouhodobé databáze dopravních nehod, které se staly v křížení silnice z Třemošné do Záluží s obchvatem, vyplynulo, že naprostá většina nehod tam byla způsobená nedáním přednosti v jízdě.

„Ukazuje se, že největším problémem je projet křižovatkou od Třemošné na Záluží nebo v opačném směru. Na zatíženém obchvatu, který je silnicí první třídy, jsou trvalé proudy automobilů od Plzně i Kaznějova. Přejet frekventovanou hlavní silnici pak bývá pro řidiče velmi náročné,“ připustil před časem šéf krajské dopravní policie Vladimír Toman.

Problémem bylo i to, že hodně aut na obchvatu jelo rychleji než devadesátkou. I když podle projektantů křižovatky na obchvatu splňují všechny normy, v současné době řeší, zda by nešla zejména křižovatka na Záluží ještě nějak stavebně upravit.