Technici montují na Mikulášské třídě v Plzni dočasnou výhybku pro tramvaje. (6....

Technici montují na Mikulášské třídě v Plzni dočasnou výhybku pro tramvaje. (6. března 2017) | foto: Martin Polívka, MAFRA

U nádraží bude pro tramvaje jen jedna kolej, montují se dočasné výhybky

  • 6
Dočasnou výhybku, která umožní přejíždět tramvajím z jedné koleje na druhou, nainstalovali technici na Mikulášské třídě v Plzni. Stejná se brzy objeví i v Sirkové ulici. Úpravy tramvajové trati vyžaduje přestavba zbývající části vlakového nádraží, jejíž součástí budou i nové mosty.

Kvůli přestavbě nádraží jsou železniční podjezdy pro motoristy uzavřené už od 23. ledna a od 1. března pod nimi nesmějí jezdit ani tramvaje. Cestující vozí náhradní autobusy. Toto omezení potrvá do 10. března (psali jsme zde).

Pak se na krátký čas tramvaje vrátí na obě koleje a koncem března bude následovat další výluka, při které budou stavbaři montovat dočasnou výhybku i v Sirkové ulici.

Zhruba od přelomu března a dubna budou mít tramvaje pro oba směry pod oběma mosty k dispozici jen jednu kolej. Střídavý průjezd tramvají přes staveniště budou řídit semafory.

Už v dubnu stavbaři demontují severní železniční most, tedy ten blíže centru Plzně. Vojtěch Kostiha z Metrostavu už dříve MF DNES řekl, že práce začnou 14. dubna. Technici na celou náročnou operaci budou potřebovat asi deset dnů.

Přímo v prostoru hlavního vlakového nádraží už začaly demoliční práce. K zemi se už poroučelo skladiště u Železniční ulice poblíž jižního mostu. A rozhodně to není poslední drážní budova, která se musela zbourat.

Z objektů, které jsou v majetku Správy železniční dopravní cesty, zůstane podle zjištění MF DNES stát hlavní výpravní budova a nová řídicí budova v takzvaném trianglu. To je místo, kde se potkávají tratě od Prahy, Mostu a Českých Budějovic, ještě než vlaky dojedou k nástupištím.

Tam při první etapě rekonstrukce nádraží vznikla budova, z níž je řízený provoz na několika tratích. Ta je už zkolaudovaná a zařízení v ní je v testovacím provozu.

Kvůli zapojování jednotlivých zařízení na trati Plzeň - Praha byla v únoru na hlavní koridorové trati několikadenní výluka.

Až bude postavený nový severní železniční most a v něm hotové kabelovody, řízení se přepne ze stavědla Radbuza také do budovy triangl. Stavědlo Radbuza, což je několikapatrová šedo-modrá budova mezi kolejemi, kterou nelze přehlédnout při jízdě po mostě Milénia, se pak bude bourat.

Podmínkou rekonstrukce poslední části plzeňského nádraží včetně železničních mostů je, aby do konce srpna 2018 byl na silnici pod mosty u hlavního vlakového nádraží obnoven provoz bez omezení.