„V úterý se na zrekonstruovaném úseku uskutečnily zkušební jízdy, běžný provoz s pasažéry začal od páteční ranní výpravy vozů,“ uvedl mluvčí dopravních podniků René Vávro.
Plné obnovení provozu znamená, že dopraváci už nemusejí používat úsek mezi zastávkami Mozartova a Majakovského jako dočasné parkoviště tramvají.
Tramvajová trať, která byla otevřena 25. května 1990, prošla od srpna rekonstrukcí.
„Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než třicet let staré kolejnice i jejich uložení. Na novou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ popsal náměstek pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule.
Zelený tramvajový pás položí až na jaře příštího roku. Bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků.
Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního vlakového nádraží. Rostliny mají snížit prašnost a hlučnost.
Oprava kolejí skončila, tramvaje už zase jezdí |
Během rekonstrukce zhruba 850 metrů dlouhého úseku dělníci snesli stávající kolejový rošt a odtěžili konstrukční vrstvy. Poté přišla řada na nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt.
Po měsících se nyní ulevilo nejen cestujícím, kteří museli přestupovat na náhradní autobusy, ale i řidičům, kteří jezdili Plaskou ulicí. Kvůli pracím byla doprava v obou směrech svedena do jednoho jízdního pruhu.
Rekonstrukce tramvajové trati vyšla na 63,5 milionu korun.
Tramvaj dojede do Bolevce za čtvrt roku (20. 8. 2021)
20. srpna 2021 |