"To, co se vytvořilo kolem plzeňského depa je mýtus," říká k zakázce století generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard. Reaguje tak na slova ministra financí. Ten do Plzně vzkázal, že považuje nové plzeňské depo za zlodějinu (více čtěte zde).
Josef Bernard dva roky řídil tým, který připravoval projekt na výstavbu depa pro vozy plzeňské hromadné dopravy a jejich servis v areálu společnosti Škoda Transportation. Teď za něj coby generální ředitel sklízí kritiku ze všech stran. Ve hře o městskou zakázku za téměř 13 miliard zůstalo totiž už jen sdružení škodováckých firem.
"Předpokládaná hodnota zakázky, kterou my dáváme za 12 miliard korun, byla v zadávací dokumentaci 13,6 miliardy. Město vydá ročně 260 milionů za opravy vozů MHD. My uspoříme deset procent. Radnice také předpokládala, že soukromý investor postaví základnu za 1,7 miliardy. My to zvládneme za 1,17 miliardy," vysvětluje Bernard.
O zakázku na stavbu depa podle něj firma stojí především proto, aby se dostala k pravidelné opravě vozidel plzeňské MHD.