Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Firmy, které nyní v Plzni sváží odpad, pomohou městu rozjet nový systém

  • 3
Firmy, které nyní v Plzni svážejí odpad, pomohou městu rozjet nový systém a vyřešit problém s chybějícími popelářskými vozy. Od září má totiž odpadky svážet městská firma Čistá Plzeň, jenže ta zatím nenakoupila svozová auta. Dohody o dočasné spolupráci mezi svozovými firmami a městem by měly vzniknout do srpna.

Městské společnosti Čistá Plzeň se zřejmě podaří včas zajistit lidi, vozidla i nádoby ke svážení komunálního odpadu, aby od 1. září mohl svoz odpadu probíhat v její režii. Alespoň to tvrdí lidé z vedení radnice a Čisté Plzně.

Do konce srpna je však ještě třeba uzavřít dohodu s dosavadními svozovými firmami, že s rozjezdem systému pomohou.

Přechod svozu odpadu na systém řízený městem a jeho společností se totiž zadrhl, když byla vyhlášena veřejná zakázka na nákup svozových vozidel. Přihlásil se jediný zájemce a zakázka se proto musela podle zákona zrušit.

To přinutilo zástupce Čisté Plzně jednat o pomoci se svozovými firmami, které se o odpad starají dosud.

Představitelé radnice a Čisté Plzně tvrdí, že vše spěje k podpisu smluv se svozovými firmami. A ujišťují, že nehrozí, že bude město po prázdninách zavaleno odpadky, o které se nikdo nepostará.

Náměstek primátora Pavel Šindelář z ODS prohlásil, že některé svozové firmy mají zájem se na spolupráci s městskou společnosti Čistá Plzeň dohodnout a Čistá Plzeň tedy bude schopná se o odpad postarat.

„Jinou variantu si vůbec nepřipouštím. Podle mých informací se jednání se svozovými firmami vyvíjí kladně a vše nasvědčuje tomu, že od 1. září svoz odpadu poběží, tak, jak jsme si naplánovali,“ řekl Šindelář.

Jednatel Čisté Plzně Petr Baloun sdělil, že společnost jedná se třemi svozovými firmami. „Momentálně jsme před dokončením smluv. Myslím, že z obou stran je vůle najít řešení. Počítáme, že zhruba za dva týdny budeme smlouvy podepisovat,“ sdělil Baloun.

Vysvětlil, že firmy by na základě dohody měly Čisté Plzni dočasně poskytnout nádoby, vozidla i posádky, které budou odpad svážet. Cena za to prý zatím definitivně určena není a bude se o ní teprve jednat. „Předpokládáme, že by tohle dočasné řešení trvalo dva roky,“ sdělil Baloun.

Komplikace by se neměla odrazit v ceně

Majitelé nemovitostí, kteří se registrují do nového systému u Čisté Plzně, se tedy podle Balouna nemusí obávat, že by se jim u domů po prázdninách odpadky hromadily.

Dosavadní komplikace s převzetím systému městskou společností by se neměla odrazit ani v ceně. Tu zástupci města stanovili v průměru zhruba poloviční proti dosavadním sazbám.

„Ceny schválilo zastupitelstvo ve vyhlášce a platí, dokud nebude přijato jiné usnesení. To znamená, že pro klienty Čisté Plzně se vůbec nic nemění a vše zůstává tak, jak bylo naplánováno. Pro majitele nemovitostí bude v záležitostech kolem svozu odpadu partnerem nadále město a společnost Čistá Plzeň. Naši zákazníci nenarazí na nic nečekaného, co by z jejich pohledu přechod na nový systém zkomplikovalo,“ konstatoval Petr Baloun.