Autor portálu sportcentral.cz a majitel firmy SportCentral Roman Sterly.

Autor portálu sportcentral.cz a majitel firmy SportCentral Roman Sterly. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Web pro sportovce chce plzeňský podnikatel rozšířit i do zahraničí

  • 1
Do zahraničí chce svůj úspěšný projekt rozšířit začínající podnikatel Roman Sterly z Plzně, který provozuje sociální síť pro sportovce. Portál sportcentral.cz už prezentoval investorům v americkém San Franciscu a i tady měl projekt dobrý ohlas.

Úspěšného podnikatele Romana Sterlyho nejprve oslovila agentura pro podporu podnikání a investic Czechinvest  

Web pro sportovce

Kdysi Roman Sterly přemýšlel, kde by si mohli s kamarádem zasportovat. Hledali místo, kam by to měli stejně daleko. Pátrali po internetu, ale nemohli najít žádný seznam, ve kterém by mohli sportoviště porovnat. Právě proto ho napadlo udělat databázi českých sportovišť. Dnes si na webu sportcentral.cz lidé také domlouvají zápasy, organizují svůj vlastní tým, vytvářejí statistiky apod. Sportoviště se na webu mohou aktivně propagovat. 

"Dělala tady akci, kdy Evropu objížděl US Market Access Center, což je organizace, která pomáhá zahraničním firmám dostat se do Ameriky. Jezdili po různých státech Evropy a dělali jednodenní školení, jak prezentovat zahraničním investorům. Druhý den byla prezentace pomocí telekonference do San Franciska. Tam jsem já prezentoval a vyhrál. To bylo v Praze a pak mě na základě tohoto asi po měsíci oslovili, jestli bych nechtěl odletět do San Franciska a prezentovat tam už na živo před nimi. Takže takhle jsem se tam dostal," popsal Roman Sterly, autor portálu sportcentral.cz a majitel firmy SportCentral.

Portál pak v San Francisku představil čtyřem investorům. "Mělo to docela dobrý ohlas. Součástí té akce byla soutěž mezi firmami, které tam přijely, a v té jsem taky v podstatě vyhrál, byl jsem první až třetí,"  řekl Sterly.

Věří, že projekt by mohl v USA uspět. "Důležité je, jak velký je cílový trh - určitě je pro nás zajímavější Amerika než třeba Slovensko. A záleží také, jak je ten trh pokrytý konkurenty. Například v Americe to bude asi mnohem těžší, než když půjdeme někam do Brazílie nebo do Ruska. Na druhou stranu - v Americe mají lidi více peněz, mají mobilní telefony, je tam rozvinutější infrastruktura. Ale o tom se jednou budeme domlouvat i s případným investorem," míní Sterly.

Dodává, že prostor pro vývoj má projekt i v ČR, kde je podle jeho slov asi šest milionů lidí, kteří aktivně sportují alespoň jednou týdně.

"K nám si přijde najít sportoviště zhruba 70 tisíc lidí za měsíc, takže i v Česku je prostor pro růst. Ale hlavně - když dokážeme projekt rozšířit do zahraničí, což připravujeme, budeme na tom o hodně líp. Třeba trh Spojených států je dvacetinásobný oproti ČR. Netroufám si odhadovat, kam až to může vyrůst, ale každopádně dnes není žádná taková globální služba - sociální síť pro sportovce," podotkl Roman Sterly.

Plánuje, že se dál bude rozvíjet i služba jako taková. Podotkl, že už běží verze sportcentral.com, která je přístupná odkudkoliv. "Dokonce se na ní dají vyhledat sportoviště na celém světě, ale databázi máme externí, poskytuje ji Google," řekl Sterly s tím, že by portál chtěl expandovat do mobilních zařízení.

"Spoustu věcí, které portál umí, je dobré řešit za pochodu. Třeba aby si lidé, když zorganizují turnaj, mohli hned zapsat výsledky zápasů. A třetí směr expanze bude do dalšího vývoje. Tím myslím nové funkce, nebo vylepšování těch původních. Na to vše budeme v blízké budoucnosti hledat dalšího investora. Už se nám ozývají i z Čech i ze zahraničí," sdělil Sterly.

Chtěl by, aby se portál jednou podařilo prodat nějakému velkému hráči. Třeba velké nadnárodní firmě, která dělá ve sportovním odvětví.

"Taková značka Nike má Nike+ pro měření běhání nebo ježdění na kole a mohla by chtít rozšířit služby o nějakou sportovní sociální síť. Nebo by to mohl být třeba Google, který by SportCentral mohl propojit s Google+. Je otázka, kdo by nás nakonec mohl koupit, ale pokud bude mít portál uživatele a příjmy, tak je to dost možné," míní Sterly.