Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Jateční se staví nový most za 270 milionů, uleví plzeňské dopravě

  19:20aktualizováno  19:20
Na Jateční třídě v Plzni odstartovala stavba nového mostu přes řeku Berounku za 270 milionů korun. Má nahradit provizorní vojenský most, po němž tu motoristé jezdí už od října 2008. Plzeňanům nový most přinese rychlejší spojení centra města a největšího sídliště Severní předměstí. Zrychlí i spoje MHD.

Provizorní vojenský most na Jateční třídě nahradí nový. Jeho stavba odstartovala 12. listopadu. Zcela vlevo je vidět železniční most, vpravo pak starý a několik let uzavřený Masarykův most. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Železobetonový most dlouhý 124 metrů bude deset metrů nad hladinou Berounky. Naváže na něj kilometrový úsek upravené Jateční třídy od křižovatky s Chrásteckou ulicí až k prvnímu železničnímu podjezdu pod Bílou Horou.

V nejbližších dnech začne kácení stromů a bourání starých staveb v nepoužívané části čističky odpadních vod, kudy přeložená silnice přivede auta k novému mostu.

Doubravecký starosta Michal Chalupný přišel na zahájení stavby s láhví šampaňského v dárkové tašce. "Slíbil jsem hejtmanovi láhev šampaňského, až se začne stavět. Ale doporučuji ji otevřít, až budeme na novém mostě zahajovat provoz," prohlásil Chalupný.

Most na Jateční třídě je jedním ze strategických míst pro plzeňskou dopravu. Je jedním ze dvou mostů spojujících největší plzeňské sídliště s centrem města. Z oblasti Doubravky i většiny Rokycanska přes něj vede nejrychlejší cesta pro záchranáře při cestě s pacientem v ohrožení života do lochotínského areálu fakultní nemocnice.

Původně se na Jateční třídě jezdilo přes téměř 100 let starý a památkově chráněný Masarykův most. Ten je ale již řadu let kvůli havarijnímu stavu zavřený.

Proto silničáři vedle něj postavili provizorní vojenský. Na něj ale nesmí nákladní auta. Ostatní doprava se může ploužit maximálně dvacetikilometrovou rychlostí. Policisté a strážníci tu často měří rychlost aut, protože při rychlejší jízdě hrozí poškození konstrukce.

Fotogalerie

Bez tohoto mostu by provoz v Plzni zkolaboval. Ukázalo se to předloni v dubnu, když technici při pravidelné kontrole zjistili, že praskl jeden z čepů držící přejezd pohromadě. Silničáři most zcela uzavřeli a vzápětí celou Plzeň ochromily kolony aut.

V současné době přes něj za jediný den přejede 21 200 vozidel, z toho je 220 autobusů na nejzatíženější městské autobusové lince. "Nový most nám určitě ulehčí život, protože ve špičkách se u provizorního tvoří kolony a spoje nabírají zpoždění i kvůli pomalé jízdě," říká šéf střediska řízení provozu plzeňských Dopravních podniků Jiří Ptáček.

Stavba nového mostu vyjde na 270 milionů - jsou to peníze kraje, města a také prostředky z evropských dotací. Hotovo by mělo být v červenci 2014. Zároveň se bude opravovat i historický Masarykův most, po opravě bude určený pro pěší a cyklisty.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Veronika Petrová přijela kvůli volbám až ze Švýcarska. (20. 10. 2017)
Je to povinnost, říká žena, která kvůli volbám jela z Curychu do Plzně

V pět ráno přijela do Plzně a o půlnoci se vrací zpět do Curychu. Stovky kilometrů cestovala šestadvacetiletá Veronika Petrová jen proto, aby mohla jít k...  celý článek

Prezident Miloš Zeman dostal v Nepomuku samopal na novináře. (20. 10. 2017)
Prezident Zeman dostal v Nepomuku dřevěný samopal na novináře

Prezident Miloš Zeman ukončil svoji třídenní návštěvu Plzeňského kraje. Na závěrečné tiskové konferenci ve Zbirohu na Rokycansku se odpoledne pochlubil jedním...  celý článek

Slepice, která se zatoulala do areálu Fakultní nemocnice v Plzni na Lochotíně.
V areálu nemocnice se toulala slepice, s odchytem pomáhali i pacienti

Slepici, která se několik dní potulovala v areálu Fakultní nemocnice v Plzni na Lochotíně, musel lapit Karel Makoň ze záchranné stanice živočichů. Slípce se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.