Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších čtyřiatřicet vozidel. Pro Škodu Transportation je to největší exportní tramvajová zakázka v historii firmy, a to z finančního i výrobního hlediska.
„Ukazuje se, že se vyplácí naše strategie orientovat se i na západní trhy. Unikátní na projektu je, že tramvaje budou propojovat tři spolkové země západního souseda,“ říká generální ředitel Škody Transportation Petr Brzezina.
Soupravy budou jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. První vozidla se dostanou do provozu začátkem roku 2021.
Tramvaje, které Škodovka do Německa dodá, vycházejí z typové rodiny ForCity Smart. Budou mít tři délky. Plzeňská firma vyrobí zhruba 31 třicetimetrových vozů, 37 vozidel čtyřicetimetrových a 12 šedesátimetrových tramvají.
„Je to nejdelší tramvaj na světě,“ doplňuje informaci k šedesátimetrové tramvaji Zdeněk Majer ze Škoda Transportation.