Obří investice do nového výrobního a zkušebního zázemí v Plzni přesahující 800 milionů korun přicházejí zhruba dva roky poté, co dopravní divizi a hlavního pokračovatele bývalé plzeňské Škodovky převzala finanční skupina PPF miliardáře Petra Kellnera.
„Pod novým vlastníkem se nám daří získávat významné zakázky. To je důvod, proč masivně investujeme do rozšíření výroby a také proč hledáme několik set nových kolegů na pozice dělnické, technické i inženýrské. Vidím to jako dobrou zprávou nejen pro Plzeň, ale pro celý region,“ konstatoval předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Podle jeho slov patří Škoda k technologickým lídrům v oboru, přináší inovace do veřejné dopravy a sofistikovanou výrobu s vysokou přidanou hodnotou, pracuje na základě vlastního výzkumu a vývoje. „Plzeň je tak jedním z důležitých center tohoto průmyslu v Evropě,“ upozorňuje Brzezina.
Hlavní revitalizace areálu začala v roce 2004 a trvala čtyři roky. Vznikla nová administrativní budova a tři výrobní haly u bývalé 5. brány, modernizací prošla zkušební trať. Nyní se chce firma rozšířit například o zázemí pro výrobu podvozků.
„Škoda bude moci využívat nové prostory pro svařování, lakovnu či tryskací boxy. Vybavení bude skutečně na vysoké technologické úrovni - vybudujeme například nové moderní robotické pracoviště pro svařování. Kapacitu výroby také posílí například počítačově řízené obráběcí stroje za zhruba 80 milionů korun,“ říká viceprezident pro Investice a správu majetku Škody Transportation Pavel Novák.
Významnou oblastí zahájených investic bude výstavba nové zkušebny. Ta má umožnit testovat všechna vozidla nebo jejich části z produkce Škody.
Škoda Transportation
|
„Oblast zkoušek a testování vozidel a jejich komponentů je v dnešním dopravním průmyslu jedním z klíčových faktorů a s tím, jak roste výrobní záběr a celková produkce Škodovky, proto posilujeme i tuto oblast. Vyroste nové, špičkově vybavené zkušební zázemí, jehož součástí bude například prototypové pracoviště určené k testování nových typů vozidel,“ vysvětluje Pavel Novák.
V rámci této investiční akce za zhruba 320 milionů korun v hlavním plzeňském areálu firma vybuduje nový dopravní systém. Ten zahrne nové propojení zkušebních kolejí k výrobnímu zázemí nebo k místní železniční trati.
Vedení společnosti mluví o masivním náboru nových pracovníků. „V souvislosti s nárůstem výroby plánujeme během letošního a příštího roku navýšit počet zaměstnanců o více než tisíc. Hledáme kvalifikované zaměstnance z technických oborů, především konstruktéry, projektanty a z dělnických pozic elektromechaniky,“ doplňuje viceprezident pro Lidské zdroje Škody Transportation Lumír Tesař.
Ten zároveň připouští, že je to s ohledem na tříprocentní nezaměstnanost a nedostatek kvalifikovaných pracovníků v regionu velká výzva.
Škoda ale podle jeho vyjádření nabízí stabilitu velké firmy, velkou perspektivu do budoucna a nadstandardní pracovní podmínky včetně řady benefitů.