Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Transportation má nového ředitele, je jím Tomáš Ignačák

  13:12aktualizováno  13:12
Vedení tuzemského výrobce kolejových vozidel a trolejbusů Škoda Transportation přebírá po čtyřech letech nový manažer. Josefa Bernarda, který přivedl firmu na nejvyšší obrat i zakázkovou náplň v historii, střídá někdejší zakladatel vagónky Pars nova Tomáš Ignačák.

Novým generálním ředitelem Škody Transportation je Tomáš Ignačák. | foto: archiv MF DNES

„Je to moje rozhodnutí, které nechci nějak dál komentovat. Řešili jsme to s ostatními akcionáři tři měsíce,“ řekl Josef Bernard, který dál zůstává spolumajitelem strojírenské firmy a současně se přesune do dozorčí rady.

Devětačtyřicetiletý manažer, který strávil celou kariéru ve Škodě, své rozhodnutí v pondělí oznámil zaměstnancům a médiím. Ve firmě bude mít na starosti některé vývojové projekty a vztahy s Plzní a Prahou.

Škoda Transportation

Mateřská společnost Škoda Transportation a její dceřiné firmy se cíleně zaměřují na obor dopravního strojírenství, mezi klíčové výrobky patří nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Jen za uplynulé čtyři roky investovala Škoda Transportation čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, technologií a postupů.

Za Bernarda se Škoda Transportation proměnila z firmy závislé hlavně na tuzemských zakázkách od Českých drah či pražského dopravního podniku ve firmu, která je už úspěšným exportérem. Důkazem je první zakázka pro Deutsche Bahn, ve hře jsou i další obří zakázky.

Josefa Bernarda střídá pětačtyřicetiletý Tomáš Ignačák. Ten patřil k zakladatelům šumperské vagónky Pars nova, kterou později Škoda koupila. Ze Šumperka pochází například modernizované motoráky Regionova, jejichž první série byla hlučnější, než původní vozy řady 810, z kterých vznikla.

„Skupina Škoda Transportation má dnes skvělou pozici na trhu, proto bych se z postu generálního ředitele chtěl především soustředit na správné využití růstových příležitostí na zahraničních trzích, které se nám v posledních letech otvírají a na kterých je společnost úspěšná. Řídit firmu, jako je Škoda Transportation, považuji za velkou výzvu a doufám, že osobně přispěji k jejímu dalšímu rozvoji,“ řekl Tomáš Ignačák.

Skupina Škoda Transportation dnes zaměstnává zhruba 5 tisíc lidí, z toho zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů každoročně investuje okolo jedné miliardy korun.

Současnými akcionáři společnosti Škoda Transportation jsou Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman si během lednové návštěvy sáhl na andělíčka na katedrále...
Zeman popáté míří do Plzeňského kraje, navštíví spalovnu i vesnici roku

Prezident Miloš Zeman ve středu přijede na třídenní návštěvu Plzeňského kraje. Mimo jiné si prohlédne spalovnu odpadu v Chotíkově a zamíří také do Břas, které...  celý článek

V zásilce, která vybuchla, byla baterie do elektrokola.
Ve třídírně zásilek vybuchl balíček, byla v něm baterie do elektrokola

V plzeňské firmě na třídění zásilek vybuchl balíček s akumulátorem. Zaměstnanci stačili požár zlikvidovat před příjezdem hasičů. Příčinu náhlého samovznícení...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.