Cenu transakce ani jedna ze stran neuvedla. "Pro nás má tato akvizice strategický charakter. Na stávající zakázky Lokelu nebude mít tato transakce žádný vliv," uvedl Tomáš Ignačák, který bude jednatelem této nové dceřiné společnosti Škody Transportation.
Připomněl, že firma Lokel byla spolehlivým partnem Pars nova, dceřiné společnosti Škody Transportation. "Není pro nás tedy neznámou firmou. Už léta sledujeme její aktivity a díky této akvizici chceme využít potenciál, který vidíme především v její vývojové a výrobní oblasti," doplnil Ignačák.
S Pars nova společnost Lokel spolupracovala například na projektech jednotek Regionova, motorových vozů řady 854 a řídicích vozů řady 954.
"Naše výrobky jezdí nejen v České republice, ale například i na Slovensku, v Polsku, Litvě, Bělorusku, Ukrajině, Itálii, nebo Kazachstánu," upřesnil ředitel společnosti Lokel Josef Račický.
Firma je podle něj v situaci, kdy se bez silného partnera nemůže dále rozvíjet. "Škodu Transportation vnímám právě jako velkého a stabilního partnera, který do dceřiných společností investuje, a tím pomáhá k jejich dalšímu rozvoji. Jedině tím může dojít k posílení pozice Lokelu na domácím i zahraničním trhu," doplnil.
Lokel, založený v roce 1994, se specializuje na řízení motorových lokomotiv, vozů a jednotek, i na kompletní řídicí systém elektrických jednotek.
Skupina Škoda Transportation, do níž patří například plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a MOVO, ostravská Škoda Vagonka, Pars nova Šumperk, měla loni čistý zisk tři miliardy korun při tržbách 15,3 miliardy. Obě kategorie meziročně klesly o 400 milionů korun.