Vybudováním nové tratě pro bikery by vzrostl podíl letní sezony na celkových tržbách. „Léto tvoří téměř pětinu obratu firmy. Při zimě, jako byla letos, to bude ještě víc,“ přiblížil ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík.
Letos přijelo na Špičák přes 50 tisíc lyžařů a snowboardistů a areál jel 74 dnů. Loni to bylo 110 tisíc lidí po dobu 107 dnů a předloni 116 tisíc lidí po dobu 117 dnů.
Ještě zajímavější je ale srovnání letošní zimy a té v sezoně 2006/2007. Letošní zimní sezona byla, co se týká počasí a sněhu, ještě horší, přesto se lyžovalo téměř dvakrát delší čas. Důvodem bylo podle Vladimíra Kasíka to, že kapacitu zasněžování mezitím firma zvýšila na trojnásobek.
„Ať už to bylo zvýšením výkonu čerpacích stanic vody nebo množstvím zasněžovacích kanonů,“ přiblížil ředitel.
Investice do tohoto segmentu proto budou pokračovat tak, aby se doba lyžování prodloužila i při mírnější zimě.
„Musíme obecně zlepšovat technologie, do kterých musíme investovat velké peníze, řádově desítky milionů korun,“ přiblížil ředitel.
Vedení areálu při hledání řešení vychází i z dotazníkového šetření mezi více než čtyřmi stovkami klientů areálu, které firma provedla letos na začátku roku.
„Obecný trend je, že se vše zlehčuje. Před dvaceti třiceti lety byli lyžaři hladoví po prudkých sjezdovkách, chtěli zkoušet, co dokážou, nyní vyhledávají modré, maximálně červené sjezdovky, úplně stejný trend je v bikingu. Je hlad po lehkých tratích i pro rodiny s dětmi,“ přiblížil vedoucí střediska služeb na Špičáku Jan Kasík.
Nejlepší model bikingového střediska je podle něj ten, který přiláká jak absolutní začátečníky, jako jsou rodiny s dětmi a děti na odrážedlech, tak i experty profesionály.
„Proto je naším cílem výstavba nové tratě bikeparku, která bude tak lehká, jak je to jen možné s ohledem na velký sklon kopce Špičák,“ přiblížil Jan Kasík z bikeareálu, kde jsou tratě v délce osmi kilometrů.
„Více než 50 procent bikeparku máme ve střední obtížnosti, takže část ubereme a nahradíme ji lehčí tratí a tím rozšíříme klientelu,“ přiblížil Kasík. Vznikne trať, kde nebudou žádné skoky, žádné velké kameny, dlouhá bude zhruba tři kilometry.
Podle Kasíka už má firma povolení ke stavbě od všech dotčených orgánů, což je hlavně Chráněná krajinná oblast a Národní park Šumava. Kdy by se na trati mohli svézt první návštěvníci, to ale zatím nesdělil.
„Finalizujeme projektovou dokumentaci, následovat bude stavební povolení, výstavba bude stát miliony korun. Až budeme mít připravený projekt, budeme řešit financování. Variantou je stavět najednou nebo postupně v několika etapách, ve hře je vybudování vlastními silami nebo dodavatelsky,“ sdělil.
Z dotazníku vyplynulo i to, že lidé na Špičáku požadují další atrakce. „Suverénně vedla letní bobová dráha, což je dnes velmi oblíbená věc, která na Šumavě chybí, proto uvažujeme o tom, že ji vybudujeme,“ přiblížil Jan Kasík.
Lyžaři na Šumavě přejížděli bazén na sjezdovce (16. 3. 2019)
17. března 2019 |