Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřpruh z Plzně na Přeštice začnou prodlužovat za dva a půl roku

  8:54aktualizováno  8:54
Na začátku roku 2019 se začne stavět druhá polovina čtyřproudé silnice z Plzně na Přeštice, která teď končí u Vysoké. Komunikaci, která mimo jiné zajistí bezpečnější cestování, se chystá vybudovat Ředitelství silnic a dálnic.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Vedoucí technického úseku Ředitelství silnic a dálnic v Plzni Miroslav Blabol uvedl, že v úseku je vykoupeno osmdesát procent pozemků. Odhadl, že na konci roku 2017 by mohl jeho tým požádat o stavební povolení.

„Pak bychom do konce roku 2018 doprojektovali dokumentaci pro zadání a realizaci stavby, udělali výběrové řízení na zhotovitele stavby a začátkem roku 2019 by se čtyřpruh mohl začít stavět,“ dodal Blabol.

Současná čtyřproudá silnice, která začíná za Českým údolím a končí u Vysoké, měří osm kilometrů. Nový úsek, po kterém se bude objíždět Horní Lukavice, bude bez nájezdů měřit zhruba 8,4 kilometru.

Následovat by měl obchvat Přeštic, jehož příprava také pokračuje. Problémem ale je, že hotová je pouze takzvaná stará EIA vypracovaná před vstupem do EU a právě unie tyto posudky vlivu staveb na životní prostředí zpochybňuje. Tehdy totiž neplatily tak přísné předpisy jako dnes.

Teď se čeká, jestli Ministerstvo životního prostředí staré posudky EIA uzná, nebo se budou vypracovávat nové.

Místostarosta Přeštic Marek Krivda uvedl, že čtyřpruh je výhodný v tom, že lidé dojíždějící do Plzně za prací budou v metropoli rychleji. „Pro život v našem městě je zásadnější obchvat, který odvede auta z centra,“ vysvětlil Krivda. „Proto budeme s ŘSD spolupracovat na výkupech pozemků tím způsobem, že když nebude chtít někdo pozemky prodat, máme připravené parcely k výměně,“ popsal Krivda s tím, že už se rýsují tři případy, kdy pozemky města poslouží přípravě stavby.

Silnice město obkrouží západním směrem, povede mezi Žerovicemi a Přešticemi. Ke stávající komunikaci vedoucí na Klatovy se připojí zhruba sto metrů za čerpací stanicí.

Z Přeštic na Klatovy pokračuje jen polovina vozidel

Blabol vysvětlil, že čtyřproudá silnice povede jen do Přeštic, obchvat města už bude dvoupruhový. „Největší zátěže jsou totiž mezi Plzní a Přešticemi, kde projede zhruba 18 tisíc vozidel během 24 hodin, od Přeštic do Klatov pokračuje jen polovina aut, proto tam stačí pouze dvoupruhová komunikace. Obchvat Přeštic se tedy za městem napojí na stávající komunikaci,“ vysvětlil Blabol.

Pak řidiči pojedou z Přeštic osmnáct kilometrů po stávající silnici a až se postaví obchvat Klatov, napojí se na něj.

Pod ním už je podle Miroslava Blabola vykoupeno zhruba 80 procent pozemků a stavba je naplánována na začátek roku 2020. „Stavba, jejíž začátek bude ve Štěpánovicích, bude trvat zhruba tři stavební sezony. Hotovo tedy bude někdy kolem roku 2023,“ nastínil průběh Blabol. Obchvat poté obkrouží celé Klatovy a v Soběticích se bude vracet na silnici I/27.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Třiadvacetiletá velbloudice Goldie měla na krku několik nádorů.
Plzeňská zoo utratila velbloudici Goldie, měla několik nádorů na krku

Zoologická a botanická zahrada města Plzně přišla o samici velblouda dvouhrbého Goldie. Kvůli nevyléčitelné nemoci musela zoo třiadvacetiletou velbloudici...  celý článek

Antonín Schleiss (vpravo) se svým advokátem u Krajského sodu v Plzni během...
Bývalého náměstka silničářů soud zprostil obžaloby z dotačního podvodu

Krajský soud v Plzni zprostil obžaloby bývalého technického náměstka domažlické správy a údržby silnic Antonína Schleisse. Ten čelil obvinění, že poškodil...  celý článek

V zásilce, která vybuchla, byla baterie do elektrokola.
Ve třídírně zásilek vybuchl balíček, byla v něm baterie do elektrokola

V plzeňské firmě na třídění zásilek vybuchl balíček s akumulátorem. Zaměstnanci stačili požár zlikvidovat před příjezdem hasičů. Příčinu náhlého samovznícení...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.