Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud projednává srážku rychlíků, obžalovaní jsou výpravčí a signalista

  14:30aktualizováno  14:30
Výpravčí Ladislav Vlasák a bývalý signalista Antonín Špídl stanuli v úterý před Okresním soudem v Klatovech. Žalobce je viní z loňské srpnové srážky rychlíků u nádraží Horažďovice-předměstí. Mužům hrozí až osm let vězení.

Obžalovaní (zleva) výpravčí Ladislav Vlasák a bývalý signalista Antonín Špídl u soudu v Klatovech. (25. října 2016) | foto: Petr Ježek, MF DNES

Dvaačtyřicetiletý Ladislav Vlasák a třiapadesátiletý Antonín Špídl jsou obžalovaní z obecného ohrožení z nedbalosti.

Podle spisu Špídl jako signalista, neboli výhybkář, přehodil výhybku pod předposledním vagonem rychlíku jedoucího na Plzeň. Přední podvozek vagonu jel dál po stejné koleji, ale zadní a poslední vagon vjely na kolej, kde čekal protijedoucí rychlík na povolení k vjezdu do nádraží. Tak došlo ke střetu.

Podle závěrů Drážní inspekce chyba vznikla kvůli špatné komunikaci výpravčího a signalisty. Výhybky totiž byly přestavěné bez jednoznačného pokynu výpravčího.

Srážka rychlíků

Vlasák i Špídl od nehody mlčí. Nevypovídali v přípravném řízení ani v úterý před soudem.

Soudce Jan Kasal přečetl výpovědi cestujících z vlaku. Jeden z nich, Jakub F., který byl ve vagonu, jenž měl po chybě signalisty přední podvozek na správné a zadní na špatné koleji, uvedl, že zaslechl zvuky, jako když dře železo o železo.

„Podíval jsem se z okna, a viděl jsem, že jedeme bokem. Nevěděl jsem, co dělat, bál jsem se zatáhnout za záchrannou brzdu. Po chvíli jsme narazili do druhého vlaku. Hlavou jsem narazil do okna. Když jsem se pak probral, všude kolem mne byla krev. Ležel jsem na kamarádovi,“ vypověděl Jakub F.

Zdravotní pojišťovny požadují náhradu nákladů na léčbu zraněných ve výši 145 tisíc korun.

Hlavní líčení v úterý netrvalo ani dvě hodiny. Při příštím jednání budou vypovídat svědci a také znalci.

Srážka rychlíků na Klatovsku (4. srpna 2015)

Rychlíky se srazily loni 4. srpna po 13. hodině před vjezdem do nádraží Horažďovice-předměstí. Zranilo se šestnáct lidí, škoda přesáhla osm milionů korun. Hlavní trať z Plzně do Českých Budějovic byla kvůli nehodě déle než den neprůjezdná.

Krátce po nehodě Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) výpravčího i signalistu postavila mimo službu, do práce se mohli vrátit až po složení zkoušek. Špídl je nyní nezaměstnaný. SŽDC také od obou mužů vymáhala způsobenou škodu do výše 4,5násobku mzdy.

Autor:


Nejčtenější

Kauza plzeňského gólu. Proč ho videorozhodčí nechal uznat

Michael Krmenčík z Plzně vykouzlil na tváři úlevnou grimasu, z dorážky překonal...

V případu uznaného gólu plzeňských fotbalistů, kterému předcházel těsný ofsajd, se objevily "polehčující" okolnosti....

Slavia i Sparta poprvé ztratily, zato Plzeň zůstává stoprocentní

Příbramský brankář Milan Švenger se marně natahuje po míči.

Slavia už po porážce s Jabloncem není bez zaváhání, stejně tak Sparta, která remizovala s Příbramí. Fotbalisté Plzně...



Liga paradoxů. Lídr se nelíbí, na Spartě je „drzá“ i stará garda

Trenér Plzně Pavel Vrba sleduje hru svých svěřenců.

Plzeňští fotbalisté jako jediní z ligy vyhráli všech pět utkání v novém ročníku, ale jejich hra nemůže těšit ani jejich...

Událost po 75 letech. Tři ligové týmy vyhrály první čtyři zápasy

Spartan Guélor Kanga (vlevo) v souboji s teplickým Jakubem Horou.

Sparta dvanáct bodů, Slavia i Plzeň také. Fotbalová liga prožívá historickou událost, pětasedmdesát let se nestalo, aby...

Dům v bývalé chatové kolonii je promyšlený do posledního detailu

Přízemí ve skle, patro ve dřevě – to je základní výtvarný koncept fasád. Šikmo...

Návrhy Jiřího Zábrana se vyznačují jednoduchostí a svěžím myšlením na pomezí architektury a moderního sochařství. Ale...

Další z rubriky

Dům v bývalé chatové kolonii je promyšlený do posledního detailu

Přízemí ve skle, patro ve dřevě – to je základní výtvarný koncept fasád. Šikmo...

Návrhy Jiřího Zábrana se vyznačují jednoduchostí a svěžím myšlením na pomezí architektury a moderního sochařství. Ale...

Po odporu lidí se mírní plán kácení stromů na Jiráskově náměstí v Plzni

Vizualizace plánované obnovy Jiráskova náměstí v Plzni

Méně pokácených stromů, větší plocha trávníku a víc nově vysazených stromů. To je podstata nově upraveného plánu pro...

Poslední výluka před nádražím v Plzni, přestavba mostů spěje do finále

Přestavba železničních mostů a silnice pod nimi u hlavního vlakového nádraží v...

Před hlavním vlakovým nádražím v Plzni, kde probíhá přestavba železničních mostů a silnice pod nimi, začne zítra...

Najdete na iDNES.cz