Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

RWE přestala posílat složenky. Pak lidem napsala, že dluží za plyn

  • 8
Někteří zákazníci plynárenské společnosti RWE z Plzeňského kraje se dostali do nepříjemné situace. Místo pravidelné složenky za vyúčtování plynu našli ve schránce upomínku za nezaplacení faktury. Než však částku stihli uhradili, dostali složenku s pokutou.

"Nikdo nás na zrušení zasílání složenek neupozornil," stěžuje si jeden ze zákazníků RWE, pan Jaroslav z Plzně. Kvůli drahým poplatkům si nezařídil účet v bance a platí složenky raději tradičně na poště.

Poté, co mu místo obvyklé složenky přišla rovnou upomínka, snažili se dát s manželkou co nejdříve peníze na úhradu plynu dohromady, přestože na upomínce nebylo stanoveno žádné nové datum splatnosti. Jakmile se ale vrátili z pošty domů, už našli ve schránce další obsílku: "Zaplaťte pokutu za neuhrazenou platbu," napsala firma RWE.

Manželé nakonec zjistili, že na zaplacení první upomínky měli pouze několik dnů, což je málo vzhledem k běžné pětidenní lhůtě odeslání složenky poštou.

Zrušení zasílání složenek jsme včas oznámili, hájí se firma

Společnost RWE je přesvědčena, že zrušení zasílání složenek zákazníkům včas oznámila. "Zákazníci, kterým jsme tuto nadstandardní službu poskytovali, dostali s poslední fakturou informaci, že už od nás složenky dostávat nebudou s tím, že můžou složenkami platit dál, ale že si je musí vyplnit sami," konstatoval regionální mluvčí firmy RWE Pavel Zajíc.

Zároveň ale připustil, že mohla nastat jednotlivá opomenutí. "Jednotlivě se mohlo stát, že tuto informaci zákazníci skutečně nedostali. Ale mohu vyloučit, že by šlo o hromadnou chybu," dodal Pavel Zajíc.

Operátorka na zákaznické lince ale přiznala, že RWE lidem opravdu nedala o změně plateb vědět. "Zákazníci si mají své platby hlídat sami, třeba podle kalendáře," odvětila operátorka na dotaz, jak mají zákazníci zjistit, kdy je aktuální splatnost jejich faktury. Doporučila klientům, aby si zřídili účet a trvalý příkaz v bance. Nespolehlivým složenkám se pak vyhnou.

Ale zákazníci takovou povinnost nemají. Navíc měli systém pravidelných složenek zažitý, včas je na platbu upozorňoval.

Poškození mohou sepsat reklamaci

Po celé zemi je 170 tisíc lidí, kteří platí své faktury za plyn u RWE stále pomocí klasické složenky. Poškození, u nichž by se prokázalo, že o zrušení zasílání složenek nebyli včas informováni a následkem toho jim byla dokonce vyměřena pokuta, se mohou obrátit na zákaznickou linku nebo sepsat reklamaci na mailovou adresu info@rwe.cz. V případě pochybení se jim plynárenská společnost omluví.