Kameny ze skály se uvolňovaly už v minulosti, podle šéfa stříbrských silničářů Miroslava Sedláčka se ale v poslední době začala skála drobit víc než kdykoliv před tím. Zatím měli řidiči štěstí, i ty největší kusy skály se pokaždé zastavili v příkopu u cesty, až na silnici se nedokutálely.
Geolog se statikem důkladně prozkoumali trhliny a praskliny, které ve skále nad silnicí ještě jsou. V březnu má podle technického ředitele krajské správy a údržby silnic Josefa Felbera padnout verdikt, jakým způsobem bude skála zajištěna.
"Situaci řešíme jako havárii," uvedl Felber. Silnice je jen nepatrně zúžena a provizorní dopravní značení upozorňuje řidiče na nebezpečí.
Podobné potíže s rozrušenými skalami řeší specializované firmy stavbou opěrných zdí, natažením speciálních sítí přes rozrušenou skálu nebo odtěžením zvětralé horniny. Která z těchto metod čeká skálu na Stříbrsku ještě není jasné. Práce by každopádně měly začít ještě letos. Protože část skály je na pozemcích kraje a část patří městu Stříbro, obě vlastníci se o náklady podělí.