Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní plánují velkou proměnu autobusového nádraží v Plzni a jeho okolí

  8:48aktualizováno  8:48
Radní Plzně naplánovali zásadní přeměnu oblasti Centrálního autobusového nádraží a náměstí Emila Škody. Místo, které za komunistického režimu poznamenaly demolice, tak má opět získat městskou zástavbu umožňující i bydlení s dobrým zázemím.

Náměstí Emila Škody v Plzni je už léta zanedbané. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Centrální autobusové nádraží a jeho okolí má dnes neutěšený ráz zanedbané periférie. Mnozí architekti přitom upozorňují, že oblast nedaleko středu města má velký rozvojový potenciál.

Vedení města už na začátku loňského roku přišlo s myšlenkou, že je zapotřebí prostor vymezený ulicemi Husovou, Skvrňanskou a Kotkovou výrazně změnit.

Rozhodli se proto vyhlásit architektonickou soutěž. Na jejím základě vznikla územní studie zpracovaná společností ABM architekti. Dokument radní na posledním jednání schválili.

Plán předpokládá, že bude podstatná část území zastavěna domy pro bydlení, administrativu s prostorami pro menší obchody.

„Tato lokalita by mohla být do budoucna velmi zajímavá, atraktivní,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář z ODS. Náměstek řekl, že studie je základ pro jednání s developery, kteří by chtěli oblast využít.

Ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje Irena Vostracká upozornila, že studie rozděluje řešení území do dvou částí. Ta první se týká v podstatě volného náměstí, kde je možné brzy stavět. Druhá se zaměřuje na území, kde je dnes autobusové nádraží, které se má časem přemístit.

V první části navrhuje studie stavbu bloků budov. „S vytvořením menších náměstí nebo veřejných prostranství. Bloky by měly být typickou městskou zástavbou s využitím pro bydlení, administrativu, občanskou vybavenost a s využitím parteru pro drobné obchody, služby a podobně,“ konstatovala Vostracká.

Mezi bloky má vést rozšířená ulice - náměstí Emila Škody, která společně s vzrostlou zelení vytvoří příjemný veřejný prostor. Parkování v této části by mělo být situováno do parkovacího domu.

Jako druhá etapa je řešena severní část území, která zabírá převážně autobusové nádraží. V této části se nachází i takzvaný Brummelův dům s unikátními interiéry Adolfa Loose. Studie navrhuje, jak oblast s tímto domem dokomponovat do bloku domů.

Někteří architekti varovali, že využití území může komplikovat plán Ředitelství silnic a dálnic, které chce vést Kotkovou ulicí silniční severojižní průtah. Pavel Šindelář se domnívá, že pokud bude komunikace dvoupruhová a nebude mít charakter široké magistrály, oblasti to neuškodí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Divoké prase - ilustrační foto.
Muže na Plzeňsku napadlo divoké prase, s krvácením skončil v nemocnici

Divoké prase zaútočilo v neděli odpoledne na muže v lese na Plzeňsku. Zvíře muži poranilo nohy, s masivním krvácením byl převezen na ošetření do nemocnice.  celý článek

Antonín Schleiss (vpravo) se svým advokátem u Krajského sodu v Plzni během...
Bývalého náměstka silničářů soud zprostil obžaloby z dotačního podvodu

Krajský soud v Plzni zprostil obžaloby bývalého technického náměstka domažlické správy a údržby silnic Antonína Schleisse. Ten čelil obvinění, že poškodil...  celý článek

Christopher Lamber odešel od úterního soudu s podmínkou. (17. 10. 2017)
Soud zmírnil trest řidiči, který ujížděl před policisty. Dostal podmínku

Krajský soud v Plzni snížil trest jednadvacetiletému muži z Německa, který v dubnu nezaplatil u čerpací stanice a ujížděl po dálnici D5 před policisty. Ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.