Podklad trati u Damnova, mezi Ošelínem a Pavlovicemi je zatím bez kolejí.

Podklad trati u Damnova, mezi Ošelínem a Pavlovicemi je zatím bez kolejí. | foto: Martin Polívka, MF DNES

První vlaky vyjedou na novou trať mezi Plzní a Chebem na konci dubna

  • 5
Po dlouhých pěti letech vrcholí stavba III. železničního koridoru mezi Plzní a Chebem. Cestující v tomto úseku už od konce dubna nebudou muset komplikovaně přestupovat do autobusů.

"Do 30. dubna budou podle plánu hotovy všechny dokončovací práce na posledním úseku mezi Stříbrem a Planou," řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Od května tak budou po pěti letech jezdit všechny osobní vlaky z Plzně do Chebu a Karlových Varů přímo.

"Těším se, už aby to bylo. Teď cesta trvá skoro dvě hodiny,“ říká studentka Kamila Stehlíková z Plzně, která každý týden jezdí do Chebu za přítelem.

Za necelé tři týdny tudy už pojedou vlaky.
Cesta mezi Chebem a Plzní bude rychlejší.

Stavba koridoru u Damnova u Pavlovic.

Vlaky Inter City mají  vzdálenost mezi Plzní a Chebem urazit na nové trati za hodinu a 39 minut.

Zrychlit by se za pět let měla také cesta vlakem mezi Plzní a Prahou. Už vloni na podzim ale vedení SŽDC připustilo, že se stavba v tomto úseku zpozdí kvůli nesouhlasu vlastníků pozemků, přes které by měla trať vést.

Vedení SŽDC minulý týden také oznámilo, že další stavbou v plánu je přeložka mezi Doubravkou a Ejpovicemi na trati Plzeň - Rokycany. Její součástí bude i čtyřkilometrový tunel (nejdelší železniční v zemi) pod vrchy Homolka a Chlum.