"Do 30. dubna budou podle plánu hotovy všechny dokončovací práce na posledním úseku mezi Stříbrem a Planou," řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Od května tak budou po pěti letech jezdit všechny osobní vlaky z Plzně do Chebu a Karlových Varů přímo.
"Těším se, už aby to bylo. Teď cesta trvá skoro dvě hodiny,“ říká studentka Kamila Stehlíková z Plzně, která každý týden jezdí do Chebu za přítelem.
Stavba koridoru u Damnova u Pavlovic.
Vlaky Inter City mají vzdálenost mezi Plzní a Chebem urazit na nové trati za hodinu a 39 minut.
Zrychlit by se za pět let měla také cesta vlakem mezi Plzní a Prahou. Už vloni na podzim ale vedení SŽDC připustilo, že se stavba v tomto úseku zpozdí kvůli nesouhlasu vlastníků pozemků, přes které by měla trať vést.
Vedení SŽDC minulý týden také oznámilo, že další stavbou v plánu je přeložka mezi Doubravkou a Ejpovicemi na trati Plzeň - Rokycany. Její součástí bude i čtyřkilometrový tunel (nejdelší železniční v zemi) pod vrchy Homolka a Chlum.