Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průmyslovou zónu a obchvat Rokycan spojí silnice, má lákat další firmy

  9:20aktualizováno  9:20
V nejbližších dnech se začne budovat napojení obchvatu Rokycan do průmyslové zóny Kotelskou ulicí. Investice by mohla přilákat další firmy do zóny o rozloze 30 hektarů, která je nyní využívána jen z jedné třetiny. Řekl to starosta Rokycan Vladimír Šmolík.
Nová komunikace navíc odvede nákladní automobily z obytných částí Rokycan. Ilustrační snímek

Nová komunikace navíc odvede nákladní automobily z obytných částí Rokycan. Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

„Jedno napojení z obchvatu do první části průmyslové zóny už je hotové, to jsme budovali v loňském roce. Teď začneme pracovat na druhém napojení z Kotelské ulice. Město do propojení hodlá investovat 20 milionů korun. Komunikace může přilákat do zóny další firmy, protože příjezd k ní nebude městem, ale z obchvatu,“ přiblížil starosta.

Z investice budou podle starosty profitovat i místní, protože kolem jejich bytových domů už nebudou jezdit kamiony. „Nákladní auta, která vyjíždějí ze zóny s výrobky, se vyhnou obytné čtvrti. Firmám se napojením na obchvat také zrychlí distribuce. I proto to děláme,“ popsal Šmolík.

Podle něj se jedná o investici do budoucnosti, protože zájem firem nemusí být okamžitý. „Můžeme čekat třeba dva tři roky. To se nedá odhadnout. Takový boom v oblasti investic v průmyslových zónách v regionu, který byl v roce 1994 či 1995, to už tu dávno není. V kraji jsou zóny, které stojí a nic se tam neděje,“ popsal starosta města, které loni vyhrálo v Plzeňském kraji soutěž Město pro byznys. Ta pravidelně oceňuje města a obce za jejich přístup k firmám a snahu o vytváření nových pracovních příležitostí.

Nezaměstnanost je v Rokycanech asi pětiprocentní

Třicetihektarová průmyslová zóna Rokycany-jih je nyní obsazena z jedné třetiny, svoje závody zde mají firmy Wexler, Borgers a Aravis, dříve Bontaz. Navazuje na obytné i výrobní části města a vojenský výcvikový areál.

„Snažíme se pro firmy ve městě vytvořit co nejlepší podmínky. V jednání je rozšíření firmy Hutchinson o 200 zaměstnanců ze současných 600 lidí,“ uvedl starosta.

Výhodou rokycanské průmyslové zóny je podle něj fakt, že v nedaleké Plzni jsou vyšší mzdy než v Rokycanech. „Když u nás firma zaměstná 200 lidí, tak ušetří docela velké peníze oproti tomu, kdyby byla v Plzni. Nižší mzdy jsou jedním z lákadel do průmyslových zón v menších městech a některé firmy toho cíleně využívají,“ uvedl Šmolík.

Podle jeho slov se radnici v posledních měsících ozývá více firem, které se zajímají o informace spojené s působením ve městě. Nezaměstnanost v Rokycanech se v současné době pohybuje kolem pěti procent.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Muž nahlásil bombu na plzeňském soudu, dostal čtyři roky a musí platit

Čtyři roky ve vězení stráví Štěpán Paleček za šíření poplašné zprávy. Před dvěma roky oznámil, že je na plzeňském krajském soudu bomba. Kromě toho musí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Tah do Železné Rudy blokuje vážná nehoda. Jeden mrtvý, šest zraněných

Těžká nehoda dvou aut blokuje dopravu na šumavském hlavním tahu do Železné Rudy. Pod nejvyšším bodem silnice u odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní...  celý článek

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.