Jízda po novém širším úseku přivaděče ale pro řadu řidičů znamená automaticky sešlápnutí plynu až na podlahu. "Na tom kilometru mě předjelo snad deset aut, a to jsem si hlídal devadesátku na tachometru," popsal řidič Jiří Karas.
Podle krajského inženýra dopravní policie Jaroslava Mecla je na přivaděči maximálně povolenou rychlostí stále jen devadesátka. Do konce letošního roku se tenhle přivaděč prodlouží o dalších zhruba 800 metrů čtyřproudové silnice. Ocení to hlavně obyvatelé Nové Hospody.
Zatím všechna auta z centra Plzně k dálnici D5 na Rozvadov nebo po výpadovce na Domažlice musí jezdit po silnici mezi rodinnými domy. Dotažením přivaděče až k velkému kruhovému objezdu u Makra vznikne obchvat Nové Hospody.
ŘSD změří hluk a případně upraví protihlukové stěny
"V současné době tam firma ukládá do země kabel pro elektrické vedení o napětí 110 tisíc voltů. Až i na tento poslední úsek přivaděče vyjedou auta, začneme měřit hluk, abychom případně upravili protihlukové stěny," vysvětlil šéf plzeňského zastoupení Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.
Inženýr dopravní policie Jaroslav Mecl naznačil, že až bude přivaděč dokončen až ke kruhovému objezdu, policisté nebudou proti tomu, aby se dopravní značka označující konec Plzně objevila už kousek za kruhovým objezdem.
To znamená, že po vyjetí z kruhového objezdu a minutí značky označující konec Plzně už budete moci jet směrem k dálnici devadesátkou. Cesta městem tak bude zhruba o kilometr kratší, protože v současné době končí Plzeň pro motoristy v místě, kde se stávající silnice na konci zástavby rodinných domků připojuje na dálniční přivaděč.