Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádraží v plzeňském Koterově se zruší, nahradí ho zastávka Slovany

  13:07aktualizováno  13:07
V Plzni se chystá pozoruhodný přesun vlakové zastávky na trati Plzeň- České Budějovice. Nádraží v Koterově se zruší a místo něj má vzniknout zastávka Plzeň-Slovany, která bude u křižovatky Částkovy a Lobezské ulice. Záměr už schválila městská rada.

Zastávku Plzeň - Koterov cestující příliš nevyužívají. Nahradí ji nové nádraží na Slovanech. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Plánovaná akce, která se má uskutečnit zhruba do pěti let, bude součástí modernizace železničního uzlu ve městě, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Nová zastávka Plzeň - Slovany má cestujícím nabízet lepší možnost přestupu na veřejnou dopravu ve městě. Může být svou polohou atraktivnější pro obyvatele čtvrtí Slovany a Doubravka.

„V nové poloze umožní poskytnout dopravní obsluhu mnohem většímu počtu občanů Plzně, zejména městského obvodu Plzeň - Slovany a městského obvodu Plzeň - Doubravka,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík z KDU-ČSL.

Náměstek upozornil, že z provozních důvodů na území města na trati Plzeň - České Budějovice připouští SŽDC fungování jen jedné zastávky.

Stanice Plzeň - Koterov podle průzkumů není příliš využívána. Objeví se na ní asi 140 cestujících denně, když tudy projíždí 46 vlaků. Zastávka nemá přímé napojení na tramvajovou linku číslo 2 ani na autobusovou linku 22 nebo 51. Zastávka tramvajové linky je zhruba kilometr daleko, podobně jako zastávka autobusů.

Fotogalerie

Výstavba železniční zastávky Slovany má být navíc levnější než případná modernizace stávající zastávky Koterov, neboť odpadne potřeba budovat podchod a lidé budou moci přicházet po mostě spojujícím Slovany a Doubravku.

Vladimír Gabriel, který žije v Koterově a zastupuje jeden z koterovských spolků, tvrdil, že tamním obyvatelům zřejmě přesun zastávky vadit nebude. „Ona leží stranou od Koterova, a tak její přesun má logiku. Myslím, že ta zastávka měla opodstatnění v minulosti, kdy hodně lidí jezdilo do práce vlakem,“ konstatoval Gabriel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Auto Link & go jezdí bez řidiče. (17. 10. 2017)
Technici z Plzně pomohli postavit auto, které řídí jen superpočítač

Během čtrnácti měsíců postavili odborníci prototyp auta Link & go s autonomním řízením. Na jeho vývoji se podíleli i lidé z plzeňské firmy MBtech. Na silnice...  celý článek

Vítězný návrh siluety světce od Adama Kovalčíka se nelíbil některým...
Referendum o světci a palmě v Nepomuku nebude, projekt se odkládá

Referendum o vybudování siluety svatého Jana Nepomuckého na kruhovém objezdu v Nepomuku na Plzeňsku se neuskuteční. Rozhodli o tom zastupitelé města. Projekt...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Tah na Železnou Rudu blokovala vážná nehoda. Jeden mrtvý, šest zraněných

Těžká nehoda dvou aut blokuje dopravu na šumavském hlavním tahu do Železné Rudy. Pod nejvyšším bodem silnice u odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.