Plzeňský Prazdroj - Pilsner Urquell.

Plzeňský Prazdroj - Pilsner Urquell. | foto: Profimedia.cz

Prazdroj pocítil úbytek turistů i hostů v hospodách. Loni prodal o 8 % piva méně

  • 23
Pivovarnický koncern Plzeňský Prazdroj prodal loni o šest procent méně piva. Za propadem stojí úbytek turistů i celková nižší návštěvnost v hospodách.

Plzeňský Prazdroj prodal loni v Česku sedm milionů a v zahraniční 2,9 milionu hektolitrů piva. Zatímco v zahraniční poklesl prodej o 3,5 procent, doma o osm procent.

"V průběhu loňského roku pokračovalo období nejistoty pro spotřebitele, kteří čelili obtížné ekonomické situaci. Zvýšení spotřební daně na pivo o 33 % v kombinaci s nižším disponibilním příjmem zapříčinily nižší spotřebu," řekl generální ředitel největšího českého pivovaru Doug Brodman.

Po roce další zdražení

Prazdroj, člen druhé největší světové pivovarnické skupiny SABMiller, loni zdražil pivo na začátku roku v průměru o 4,6 procenta a letos v lednu o další dvě procenta.

Už předloni Prazdroji poklesl celkový prodej o dvě procenta, na domácím trhu o 4,5 procenta.

"Nepříznivý vliv na naše prodeje měl vloni i pokles návštěv hospod a celkově nižší spotřeba čepovaného piva v hospodách a restauracích, na které se projevil také pokles počtu zahraničních turistů," řekl Brodman.

I přes krizi loni dokázal Prazdroj zvýšit prodej prémiového ležáku Pilsner Urquell a také jedenáctky zaznamenaly malý jednoprocentní nárůst. Vysoký nárůst prodejů se projevil také u sladového nápoje Frisco. Solidní zvýšení odbytu v řádu jednotek procent si připsalo i nealko pivo Birell.