Bazénové focení je samostatná odnož podvodní fotografie a jak vysvětluje organizátor mistrovství fotograf Bohumír Kráčmar, má svá mnohá specifika. Zatímco při focení pod hladinou ve volné přírodě hraje často velkou roli štěstí a um využít toho správného okamžiku, focení v bazénu klade nároky hlavně na fantazii a kreativitu fotografa.
I když se vykachlíkovaná nádrž bazénu může zdát v porovnání s mořskými hlubinami pro fotografa hodně nudným prostředním, účastníci rokycanského šampionátu museli dokázat pravý opak.
"Bazén pro podvodního fotografa toliko ateliérem jest," říká Kráčmar heslo, které podle něj jasně vypovídá o způsobu, jakým je nutné fotografovat v bazénu.
"Ani v nejlépe technicky vybaveném ateliéru totiž bez nápadu a aranžmá ani nejlepší fotograf světa nic nevytvoří," dodává.
Fotografové tak v bazénu ke ztvárnění svých výtvarných nápadů používali nejrůznější rekvizity. Ve vodě plavalo ovoce, feferonka, látky, sklenička, dokonce i hořící svíčka nebo třeba autíčko z autodráhy.
Účastníci soutěže měli čtyřhodinový limit na pořízení snímků v kategoriích pohyb, model a volné téma, které pak posuzovala porota a ze součtu dosažených výsledků sestavila celkové pořadí. Tomu nakonec vévodila Plzeňanka Alena Voráčková, druhé místo obsadil Jiří Prouza z Tachova a třetí skončil Ivan Vychodil z Prahy.