Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010)

Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010) | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Podívejte se na centrální mozek plzeňských křižovatek. Stál 15,5 milionu

  • 4
Z jediného místa dokážou policisté obsluhovat hlavní světelné křižovatky v Plzni. Všechno řídí centrální počítač nové dopravní ústředny, za který město zaplatilo 15,5 milionu korun. Měl by umožnit rychlejší průjezd Plzní a snáz se vypořádat s nenadálými dopravními kolapsy.

Nové zařízení dokáže aktuálně reagovat na hustotu provozu, zajistí lepší fungování semaforů, umožní sledování stavu světelně řízených křižovatek, automatické přepínání jednotlivých signálních programů podle hustoty dopravy, úpravy těchto programů a vyhodnocování získaných dat.

Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010)

"Do nového systému řízení dopravy město investovalo 15,5 milionu korun. V současné době je na ústřednu připojeno 71 světelně řízených křižovatek a přechodů pro chodce," říká radní města Plzně Helena Matoušová.

"Díky využití nejnovějších technologií dokážeme lépe reagovat na neustále se zvyšující provoz v Plzni a zajistit bezpečný provoz všech jeho účastníků," dodává.

Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010)Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010)

Nová dopravní ústředna, s jejíž instalací začalo město letos v červnu, umožní programovat tzv. požární trasy určené pro rychlý průjezd hasičských vozů, záchranné služby či speciálních kolon.

Nová plzeňská dopravní ústředna (17.9.2010)

Z ukládaných dat bude možné také zpracovat přehledy o intenzitě provozu v různých obdobích, které následně poslouží pro další optimalizaci dopravy. Do budoucna se počítá také s rozšířením o další funkce, například proměnných značek i parkovacích automatů.

Automatizovaný systém řízení dopravy funguje v Plzni od roku 1996. Původní dopravní ústředna už ale nestačila reagovat na narůstající počet světelně řízených křižovatek.

,